Wejście do web3 przez TV – Giganci prezentują nowe telewizory.

1 351

Giganci prezentują nowe telewizory

W pierwszym tygodniu stycznia w Las Vegas na targach CES firmy przedstawiły nowinki technologiczne. LG i Samsung nie zostają w tyle za technologią. Widzimy, że południowokoreańskie firmy technologiczne coraz bardziej wchodzą w świat web3, mimo panującej bessy na rynku i znacznych spadków volumenu i wartości NFT. W tamtym roku LG już prezentowała swoje inteligentne telewizory z marketem NFT, teraz mają również obsługiwać portfel kryptowalutowy poprzez Blade Wallet. Samsung podobnie idzie z trendem i oferuje teraz NFT w rozdzielczości 8K. Na chwilę obecną nie wiele firm oferuje takie udogodnienia z zakresu web3.

Wejście do metawersu przez TV

Inteligentne telewizory mogą stanowić łatwą w obsłudze bramkę do wirtualnych światów typu metavers. LG już zapowiedziało integrację z Oorbit, przedstawianą jako „drzwi do interaktywnych światów 3D”. Takie innowacyjne rozwiązania firma ma wprowadzić już w 2023 roku. Świat daje możliwość stworzenia własnej wirtualnej tożsamości, którą można przenosić pomiędzy innymi wirtualnymi światami/aplikacjami. Tak samo przedmioty mogą być wykorzystywane i przenoszone pomiędzy światami. W obecnych czasach raczej klient nie kupuje telewizora ze względu na dostęp do metawersu. Wielkie firmy inwestując tam swój kapitał, pokazują, w którym kierunku zmierzamy. Brakuje jeszcze typowego połączenia rzeczywistości ze światami wirtualnymi. Rynek VR/AR jeszcze nie jest zbyt rozwinięty w porównaniu z TV. W 2021 roku statystyki pokazywały 11,2 miliona zestawów do VR/AR kontra 217 milionów telewizorów. Dane za rok 2022 niebawem wyjaśnią, jak ta branża się rozwinęła. Gałąź przemysłu za roku na rok wprowadza nowe udogodnienia powiązane z web3 w inteligentnym sprzęcie. Niebawem możemy ujrzeć trend napędzany przez firmy, które w tym celu wydały pieniądze. Tak duże korporacje nie lubią strat kapitału i często ich biznesplany bardzo mocno wybiegają w przyszłość. Przyszłe reklamy producentów tego typu sprzętu mogą odegrać dużą rolę w napływie nowych klientów nie tylko do branży elektronicznej ale i sektora kryptowalut.

Czym jest CES

CES (Consumer Electronics Show) to międzynarodowa wystawa elektroniki użytkowej, która odbywa się co roku w Las Vegas. Jest to jedno z największych na świecie wydarzeń tego typu, podczas którego producenci, dystrybutorzy i inni przedstawiciele branży elektronicznej prezentują swoje najnowsze produkty i technologie. CES jest również miejscem, w którym można zapoznać się z trendami panującymi w branży i poznać najnowsze osiągnięcia w dziedzinie elektroniki użytkowej. Wystawa ta jest otwarta dla zwiedzających z branży oraz dla osób prywatnych. Targi CES odbywają się co roku w pierwszym tygodniu stycznia.

Koreańscy giganci

Tych firm nikomu nie trzeba przedstawiać. Marki są znane w każdym zakątku świata. Obie te firmy są uważane za jedne z największych i najbardziej innowacyjnych korporacji w branży elektronicznej na całym globie.

Samsung Group to międzynarodowa korporacja z siedzibą w Seulu, która zajmuje się produkcją szerokiej gamy produktów, w tym telewizorów, smartfonów, komputerów, sprzętu AGD i wielu innych. Samsung został założony w roku 1938 jako firma początkowo zajmowała się handlem i przetwórstwem żywności, następnie rozszerzyła swoją działalność o wyżej wymienione sektory.  

LG Corporation to również koreańska firma, która specjalizuje się w produkcji różnego rodzaju sprzętu elektronicznego, takiego jak telewizory, pralki, klimatyzatory i inne urządzenia. LG zostało założone w roku 1947 jako firma zajmująca się produkcją chemikaliów i sprzętu AGD. Firma ta, podobnie jak Samsung, rozszerzyła swoją działalność w ciągu lat.

Komentarze