Steam nie chce kryptowalut w grach na swojej platformie. Epic Games przyjmie je z otwartymi ramionami

Konkurencja między Steam i Epic Games, dwiema najważniejszymi platformami dystrybucji gier wideo na świecie, sięgnęła rynku kryptowalut. Deweloper gier wideo Valve usunął i zakazał gier opartych na kryptowalutach na swojej platformie Steam. Decyzja spotkała się z odpowiedzią konkurenta.

Dyrektor generalny i współzałożyciel Epic Games Tim Sweeney potwierdził, że platforma „przyjmie do siebie gry wykorzystujące technologię blockchain”.

Może się wydawać, że kryptowaluty, tokeny niewymienialne (NFT) i gry on-chain stały się zagrożeniem dla platform takich jak Steam. Dlatego pojawiły się spekulacje, że firma próbuje ograniczyć dostęp do nich na swojej platformie. Z drugiej strony, Epic Games chce wprowadzić innowacje kryptograficzne z zastrzeżeniem, że gry będą zgodne z „odpowiednimi przepisami”, transparentne w zakresie warunków użytkowania i odpowiednio sklasyfikowane względem wieku użytkownika.

„Chociaż firma Epic nie korzysta w swoich grach z kryptowalut, z zadowoleniem przyjmujemy innowacje w dziedzinie technologii i finansów. Jako technologia, blockchain jest po prostu rozproszoną transakcyjną bazą danych ze zdecentralizowanym modelem biznesowym, który zachęca do inwestowania w sprzęt w celu zwiększenia pojemności bazy danych. Ma to użyteczność bez względu na to, czy konkretne użycie się powiedzie, czy też nie.”

Liczba użytkowników, którzy korzystają z platformy Epic Games sięgnęła w tym roku 180 milionów użytkowników. Oświadczenie Sweeneya wydaje się być strategicznym posunięciem, aby objąć prowadzenie w sektorze.

CEO Epic Games broni kryptowalut

Wypowiedzi prezesa Epic Games wywołały wiele komentarzy ze strony społeczności kryptowalut. Niektórzy użytkownicy uważają, że kryptowaluty oparte na Proof-of-Work, takie jak bitcoin i ethereum, stanowią zagrożenie dla środowiska.

Sweeney wierzy, że kryptowaluty mogą być podstawą do stworzenia nowego systemu o zwiększonej przejrzystości i zaufaniu. Zgodnie z treścią jego komentarzy, wydaje się skłaniać bardziej skłonny ku sieciom opartym na Proof-of-Stake:

„Cóż, myślę, że istnieje świetny pomysł na wykorzystanie kryptografii i teorii gier jako podstawy do konstruowania wiarygodnych, trwałych zdecentralizowanych obliczeń. […] wczesna implementacja o nazwie Proof of Work […] powinna zostać jak najszybciej wycofana.”

Dyrektor generalny Epic Games wywołał również lawinę kontrowersji z powodu ostatnich komentarzy, jakie wygłosił na temat sektora NFT:

Branża czeka na kolejny ruch i działania, które Epic Games podejmie w celu wdrożenia technologii kryptowalut w grach video.

Może Cię zainteresować:

Od Redakcji

Niniejszy artykuł ani w całości ani w części nie stanowi „rekomendacji” w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi czy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (Ue) Nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE oraz Rozporządzenia Delegowane Komisji (Ue) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy. Zawarte w serwisie treści nie spełniają wymogów stawianych rekomendacjom w rozumieniu w/w ustawy, m.in. nie zawierają konkretnej wyceny żadnego instrumentu finansowego, nie opierają się na żadnej metodzie wyceny, a także nie określają ryzyka inwestycyjnego.

gamingKryptowaluty
Komentarze (0)
Dodaj komentarz