Honda musi wycofać z amerykańskiego rynku 1,2 mln samochodów. Dlaczego?

Wadliwy kabel biegnący do systemu multimedialnego może prowadzić do awarii kamery, co oznacza, że Honda musi wycofać z rynku modele Pilot, Passport i Odyssey.

Producent samochodów poinformował, że od maja 2017 do czerwca 2023 roku firma otrzymała 273 870 roszczeń gwarancyjnych związanych z tym problemem. W związku z usterką nie odnotowano żadnych obrażeń ani śmierci.

Poważna awaria

Usterka dotyczy kabla koncentrycznego komunikacji Media Oriented Systems Transport, który został nieprawidłowo zaprojektowany i wyprodukowany, w dokumentach złożonych w Krajowej Administracji Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego.

Błąd ten może prowadzić do deformacji zacisków w kablu, co z kolei może powodować słabe lub utracone połączenia między kamerą cofania a ekranem systemu informacyjno-rozrywkowego. Jeśli połączenie zostanie utracone na dłużej niż 20 sekund, kamera cofania ulegnie całkowitej awarii. „Jeśli obraz z kamery cofania nie jest wyświetlany, może to ograniczyć widoczność kierowcy i zwiększyć ryzyko wypadku” – napisano w raporcie.

Zaitniała sytuacja to spory problem dla Hondy, ponieważ wszystkie pojazdy wyprodukowane po 2018 roku muszą być wyposażone w kamerę cofania. Dla kierowców jest to również uciążliwe.

Przedstawiciele Hondy po raz pierwszy dowiedziei się o problemach z kablem w lutym 2019 r. Wtedy też firma otrzymaa piersze zgłoszenia dotyczące migotania wyświetlacza. Przedsiębiorstwo rozpoczęło dochodzenie, a do czerwca 2020 r. jej dostawca, TE Connectivity, zaczął dostosowywać długości kabli, aby poprawić połączenie z wyświetlaczem.

Zobacz też: Chiński boom na złoto gwałtownie spowalnia

Jak zareagowała Honda?

Nie rozwiązało to jednak problemu. Tak więc w lutym 2021 r. Honda zaczęła używać wodoodpornego łącznika, aby rozwiązać problem z połączeniem. Następnie powtarzające się problemy doprowadziły do ustalenia, że istnieje wada bezpieczeństwa i zdecydowano się rozpocząć kampanię wycofywania Hondy Odyssey 2018-2023, Pilot 2019-2022 i Passport 2019-2023.

W najbliższym czasie producent samochodów ma nawiązać kontakt z właścicielami pojazdów i poprosi ich o zwrot pojazdu do pobliskiego dealera. Tam technik zainstaluje ulepszoną wiązkę kablową i osłonę prostującą, aby zapewnić bezpieczne połączenie.

Może Cię zainteresować:

autaAwariaHondaSamochody
Komentarze (0)
Dodaj komentarz