Ta spółka dała zarobić w rok 100%. Czy polska firma ma apetyt na dalszy rozwój?

Polska giełda ma łatkę “zaścianka”, w którym trudno znaleźć spółki z ciekawym modelem biznesowym. Oczywiście warszawski parkiet nie gości takich firm jak MSCI, Moody’s, Visa czy Mastercard. Można jednak znaleźć firmy, które działają w ciekawej branży i doświadczają wysokiego wzrostu przychodów i zysków. Taką spółką jest Answear.com, która jest notowany na GPW. 5 lipca firma opublikowała wstępne wyniki za II kwartał 2023 roku. Czy zaskoczyły inwestorów?

Answear myśli o ekspansji

Answear.com jest to polska firma, która działa na rynku e-commerce. Spółka oferuje klientom odzież, akcesoria oraz obuwie za pośrednictwem swojego sklepu internetowego, oraz aplikacji mobilnej. Answar sprzedaje zarówno marki własne jak i rozpoznawalne marki zewnętrzne. Firma sprzedaje kilkadziesiąt tysięcy produktów od ponad 350 światowych marek. Wśród nich można wymienić: NIke, Adidas, New Balance, Lee, Wrangler, Mango, CK, Tommy Hilfiger czy Valentino. Jak widać w ofercie są zarówno marki masowe jak i te z wyższej półki cenowej.

Dla spółki ważna jest sprzedaż produktów zaliczanych do kategorii “premium”. Wynika to z tego, że takie transakcje podnoszą średnią wartość koszyka. To pozwala na poprawę rentowności transakcji i zmniejszenie relacji kosztów transportu do średniej wartości koszyka.

Źródło: Answear.com

Szacunkowe wyniki za II kwartał 2023 roku: wzrost i walka o większą efektywność

Sprzedaż online firmy wyniosła w drugim kwartale 2023 roku 284 mln zł. Rok wcześniej sprzedaż online była na poziomie 198 mln zł. W całym pierwszym półroczu 2023 roku wspomniany wskaźnik wyniósł 551 mln zł. Oznacza to wzrost o 51% r/r, ponieważ przychody w analogicznym okresie 2022 roku wyniosły 364 mln zł. Dzięki takim wynikom spółka jest jedną z najszybciej rozwijających się platform e-commerce w Europie w branży fashion.

W komunikacie dołączonym do szacunkowych wyników znalazło się kilka istotnych informacji dotyczących działalności operacyjnej przedsiębiorstwa oraz perspektyw na najbliższy okres.

Spółka na każdym rynku utrzymała dodatnią dynamikę sprzedaży. Mimo trudnego otoczenia makroekonomicznego spółka zamierza nadal elastycznie podchodzić do budżetu reklamowego. Dzięki temu rozsądniej zarządza kapitałem i nie “przepala” gotówki na niepotrzebne kampanie marketingowe. 

1 czerwca 2023 roku Answear.com przejął sklepy Sneakerstudio oraz PRM. Na stronie PRM.com dostępne są produkty premium. Koncept PRM opiera się na oferowaniu klientom produktów z kategorii “luxury streetwear”. Transakcja ma umocnić pozycję spółki w tym segmencie produktowym.

Spółka w II kwartale 2023 roku starała się poprawiać efektywność operacyjną. Ma to na celu, poprawę KPI i wskaźników finansowych w przyszłości. Na szczegółowe wyniki trzeba poczekać do II Q 2023 roku. Firma nadal jest stosunkowo mała i działa na bardzo konkurencyjnym rynku. Z tego powodu przed podjęciem decyzji inwestycyjnej należy dokładnie przemyśleć argumenty za i przeciw.

Nota

Informacje i dane zawarte w niniejszym materiale są udostępniane wyłącznie w celach informacyjnych i edukacyjnych oraz nie mogą stanowić podstawy do podjęcia decyzji inwestycyjnej. Nie należy traktować ich jako rekomendacji inwestowania w jakiekolwiek instrumenty finansowe lub formy doradztwa inwestycyjnego. Bithub.pl nie udziela gwarancji dokładności, aktualności, oraz kompletności niniejszych informacji. Zaleca się przeprowadzenie we własnym zakresie niezależnego przeglądu informacji z niniejszego materiału. Inwestowanie w instrumenty finansowe wiąże się z ryzykiem.

Może Cię zainteresować:

Akcjee-commerceGPWwyniki spółek
Komentarze (0)
Dodaj komentarz