Najnowsze modele BMW…, czyli o Serii 4 i 5

Miłośnicy marki BMW z pewnością uznają rok 2020 za przełomowy. To właśnie w tym roku bawarski producent zaprezentował 2 nowe modele. Mowa o BMW 4 i 5 Lift. Na pewno się Wam spodobają, a jeśli nie, to polubienie ich będzie tylko kwestią czasu.

Całkiem niedawno napisałem artykuł dotyczący konceptu BMW I4, który okazał się bardzo dobrze przyjęty. Nie ciężko stwierdzić, że koncept ten wzbudził ogromny podziw za sprawą swoich „potężnych nerek”, ale jednocześnie wskazał dalszy kierunek rozwoju BMW. Bawarski koncern znany jest ze swoich odważnych posunięć. Należy przypomnieć, że w 2013 we Frankfurcie zaprezentował BMW I8. To samochód o wyglądzie tak nowoczesnym, że jeszcze przez dobre 10 lat będzie wyglądał jak z przyszłości. Dlaczego o tym wspominam ? To właśnie w 2013 BMW obrało ścieżkę nowoczesności i ciężko Bawarczykom zarzucić, że się nie rozwijają. Nieprzerwanie od 2013 roku realizują plan wprowadzania coraz to nowszych rozwiązań. Już w samym katalogu producenta znajdziemy 4 modele elektryczne. Mowa o BMW I3, I8, I8 Roadster, nowość od lipca 2020 BMW IX3. Z pewnością na tym się nie zatrzyma i oprócz hybrydowych modeli silnikowych, w tym diesle (tak hybryda diesla), pojawią się kolejne serie w pełni elektryczne. 

Premiera Serii 4

Przejdźmy do prezentacji modelu samochodu, który taką samą ilość osób zadziwił, co wprawił w zakłopotanie. Mowa o BMW serii 4 oraz jej różnych wersjach. Odważne „wielkie nerki” moim zdaniem komponują się idealnie z tym drapieżnym Coupé. Sama marka nawiązuje do kultowych modeli BMW, które posiadały również nietuzinkowe nerki.

BMW 4 Concept Forbidden Red wygląd zewnętrzny przód
Concept 4

Premiera nowego BMW serii 4 odbyła się dokładnie 2 czerwca 2020 roku. Model z pewnością nawiązuje do konceptu BMW I4. Obserwując inne wpisy oraz sprawdzając ruch wyszukiwanej frazy „Nowe BMW 4” łatwo stwierdzić, że auto przyjęło się super i od dnia premiery zdobyło ogromną rzeszę fanów. Mnie osobiście bardzo się podoba. Czytając różne opinie zauważymy, że oprócz zwolenników, model ten ma wielu przeciwników, ale ich zdanie się zmienia wraz z zaprezentowaniem kolejnych wersji serii 4. Jak to z każdą premierą bywa, najpierw jest szok, a potem nie możemy oderwać wzroku.

Obraz może zawierać: samochód
BMW Serii 4 Premiera
https://www.facebook.com/BMW.Polska/videos/1916138228519993/
Prezentacja BMW Serii 4

BMW 4 premiera
Tył
The all-new BMW 4 Series Coupé, Interior, Leather Vernasca Cognac ...
Wnętrze

Specyfikacje wersji silników i cena

BMW serii 4 będzie produkowane wielu wariantach silnikowych. Oficjalnej ceny producent nie podał, ale bazowy model 420i (2.0L 184 KM) Coupé został wyceniony na 45.800 euro, czyli około 200 tys. złotych.

Na obecną chwilę znamy specyfikacje kilku wersji silnikowych:

420i (2.0L 184 KM) [0-100 km/h 7.5s]
430i (2.0L 258 KM) [0-100 km/h 5.8s]
M440i xDrive (3.0L 374 KM) [0-100 km/h 4.5s] + Mild Hybrid 48 V (8 kW / 11 KM)
420d xDrive (2.0L 190 KM) [0-100 km/h 7.4s]
430d xDrive (3.0L 286 KM) [0-100 km/h 5.2s] + Mild Hybrid 48 V (8 kW / 11 KM)
M440d xDrive (3.0L 340 KM) [0-100km/h 4.7s] + Mild Hybrid 48 V (8 kW / 11 KM).

W 2021 bedą jeszcze zaprezentowane 2 wersje BMW M4 oraz M4 Competition. Prawdopodobnie będą one miały silnik z najnowszej BMW M3. Możliwe, że będzie to 480 KM w wersji M oraz 510 M Competition. Są też plotki o wprowadzeniu modelu M o mocy 450 KM z napędem tylko na tył oraz manualną skrzynią biegów. Zdecydowanie jest na co czekać.

Oto nowe BMW serii 4. Na czele gamy - 374-konne M440d xDrive
M4 Przód
M4 Tył

PREMIERA BMW SERII 5 – czy tylko odświeżony przód ?

Obraz może zawierać: samochód i na zewnątrz
BMW Serii 5 Face Lifting

Kolejny model, o którym było głośno już pół roku temu za sprawą szpiegowskich zdjęć. Mowa o serii 5, która przeszła face lifting. Cyfrowa premiera odbyła się 27 maja. Nie tylko potwierdziła najnowsze przecieki dotyczące serii 5, ale również dowiodła, że wirtualne premiery mają racje bytu. Przejdźmy zatem do omówienia poszczególnych nowości w tym modelu.

Co nowego znajdziemy w środku ?

Android Auto

Nowe BMW serii 5 nie tylko przeszło wizualne zmiany z zewnątrz, ale jednocześnie posiada wiele udogodnień i nowych systemów. To, co najważniejsze, to wprowadzenie Android Auto. Po wielu latach użytkownicy Androidów doczekali się wsparcia systemu Android Auto w najnowszej serii 5. Użytkownicy telefonów z logiem nadgryzionego jabłka nie zostali pominięci i system Car Play jest również unowocześniony. Dodatkowo auto posiada najnowszy system iDrive 7.0 oraz unowocześniony live cockpit. Projektanci zadbali o najnowsze systemu bezpieczeństwa i w nowej serii 5 mamy dostępne takie systemy jak: asystent pasa ruchu, system naprowadzający na pas ruchu, asystent ruchu poprzecznego, asystent korytarza życia, wizualizacja otoczenia 3D. Brzmi całkiem ciekawe, niedługo zobaczymy, jak te wszystkie systemu działają w praktyce…

Części M Performance do faceliftingu BMW serii 5 (G30 / G31)
M Performance Face Lifting Przód
Serii 5 Tył
BMW online configurator shows the Live Cockpit Professional
Live Cockpit

Cena i specyfikacje

Na obecną chwilę oficjalna cena nie jest jeszcze podana. Jak to bywa z autami klasy premium, możemy oczekiwać, że cena bazowego modelu będzie się zaczynała od 200 tys. złotych.

Na obecną chwilę znamy specyfikacje kilku wersji silnikowych:
530e xDrive (2.0L 184 KM) + Hybryda Plug-in 109 KM
545e xDrive (3.0L 286 KM) + Hybryda Plug-in 109 KM
Wszystkie pozostałe 520d, 530d, 540d, 520i, 530i, 540i, M550i mają być wsparte elektrycznym silnikiem Mild Hybrid 48V.

Dziękujemy, że przeczytałeś/aś nasz artykuł do końca. Obserwuj nas w Wiadomościach Google i bądź na bieżąco!
Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.