Rolls-Royce szuka inwestora! Potrzebują 2,5 miliarda funtów
Jeden z największych producentów silników lotniczych na świecie, czyli Rolls-Royce Holdings Plc podał, że może chcieć pozyskać nawet 2,5 miliardów funtów (3,2 miliardy dolarów), ponieważ rozważa opcje poprawienia swojego bilansu na koniec roku.
Brytyjski producent silników lotniczych rozpoczął proces pozyskiwania funduszy zwracając się w pierwszej kolejności do rządowych funduszy majątkowych, w tym do singapurskiego GIC Pte, po czym zamierza w przyszłym miesiącu zwrócić się do inwestorów o fundusze, jak podaje Financial Times, powołując się na trzy osoby posiadające bezpośrednią wiedzę na ten temat.
Rolls-Royce Holdings Plc współpracuje także z Goldman Sachs Group Inc. w ramach planowanego podwyższenia kapitału, jak dodaje Financial Times.
Kontynuujemy przegląd wszystkich opcji finansowania, aby zwiększyć odporność i siłę bilansu. W tych opcjach zawierają się różnorodne struktury, w tym emisję praw i potencjalnie inne formy emisji akcji. Nasz przegląd obejmuje również nowe emisje długu
Rolls-Royce w oświadczeniu.
Brak jasnych wyborów, ale jedna rzecz pewna. Ratują bilans przed wirusem
Firma stwierdziła, że nie zdecydowała, czy zamierza posunąć się naprzód z jakąkolwiek z opcji lub z terminem końcowym zbierania funduszy.
Jedno jest jednak pewne. Wcześniej w tym tygodniu poinformowano, że nadal rozważane są sposoby na zwiększenie swojego bilansu po tym, jak kryzys w lotnictwie spowodowany koronawirusem obniżył przychody Rolls-Royce Holdings Plc i innych spółek związanych z lotnictwem.
Producent turbin szerokokadłubowych został szczególnie mocno dotknięty przez spadek przewozów długodystansowych pasażerskich, kiedy jego cena akcji spadła w tym roku o 74%, a jego zadłużenie osiągnęło rangę śmieciową.
To stawia Rolls-Royce’a w trudnej sytuacji, w obliczu dalszej ucieczki inwestorów kapitałowych lub pożyczania pieniędzy od banków po wyższych kosztach.
Można jasno zaobserwować, że spółka znajduję się w krytycznej potrzebie nowych inwestorów by udało jej się przetrwać do momentu kiedy loty długodystansowe na stałe powrócą do normalności, a spółka będzie znowu mogła operować na normalnym poziomie.
Potencjał na zysk życia?
Rolls-Royce Holdings Plc jest już na rynku od ponad 100 lat i jak do tej pory nigdy nie wskazywał na niesamowite trudności z płynnością.
Można więc wnioskować, że aktualny kryzys i spadek wartości firmy jest chwilową czkawką, a nie znakiem słabego zarządzania oraz braku popytu przy normalnych okolicznościach.
Oznacza to, że szybkie odbicie się kursu do poziomu z początku 2020 jest nie tylko realistyczne, co praktycznie zapewnione.
Od Redakcji
Niniejszy artykuł, ani w całości, ani w części nie stanowi „rekomendacji” w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi, czy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (Ue) Nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE oraz Rozporządzenia Delegowane Komisji (Ue) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r.uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy. Zawarte w serwisie treści nie spełniają wymogów stawianych rekomendacjom w rozumieniu w/w ustawy, m.in. nie zawierają konkretnej wyceny żadn ego instrumentu finansowego, nie opierają się na żadnej metodzie wyceny, a także nie określają ryzyka inwestycyjnego.
Od Redakcji (2)
Bithub Flesz już na naszym kanale YouTube. Zapraszamy codziennie o 19:00 na skrót najważniejszych wydarzeń dnia z branży kryptowalut i finansów, komentarze i rozważania na temat tego, co może przynieść kolejny dzień! Program prowadzi Bitcoin Feniks.
Zobacz ostatni odcinek: