Reklamy Brave | Wynagrodzenia już za kilka tygodni!
Brave uruchomił przedsmak swojej usługi w postaci wersji deweloperskiej na komputery stacjonarne. Reklamy Brave to od dawna zapowiadana usługa, która nareszcie ujrzała światło dzienne. Dzięki niej możemy być wynagradzani w tokenach BAT za oglądanie reklam w przeglądarce. Obecnie istnieje tylko opcja podglądu mechanizmu działania reklam Brave, ale najbliższe tygodnie przyniosą możliwość zarobku.
Reklamy Brave
Brave to przeglądarka internetowa, której celem jest zapewnić szybkie, bezpieczne i prywatne działanie w sieci. Partnerstwo podjęte z przedstawicielami Basic Attention Token (BAT) wniosło nowe perspektywy w rozwój projektu. Reklamy Brave (Brave Ads) to jedna ze zrealizowanych perspektyw, która zapewnia bezpośrednią korelację marek z twórcami. Ponadto pozwala zarabiać użytkownikom Brave za oglądanie reklam w tokenach BAT.
Nowa funkcjonalność jest jeszcze w fazie rozwoju, ale 15 stycznia otrzymaliśmy informację, że możliwość przetestowania mechanizmu jest dostępna. W wersji deweloperskiej, bez wynagrodzeń na ten moment. Oficjalne ogłoszenie zapewnia, że wersja z możliwością zarobku w wyniku oglądanych reklam pojawi się w ciągu najbliższych tygodni.
Today we're previewing Brave Ads in our developer channel, putting the user first with opt-in, privacy-preserving ads that will ultimately give users 70% of the revenue share. Our new model will help fund the web and make ads relevant and enjoyable. https://t.co/HPvIDY39PW
— Brave (@brave) January 15, 2019
Wersję deweloperską, jak i pozostałe znajdziecie do pobrania w tym miejscu z włączonym już systemem wynagrodzeń (Brave Rewards). Z kolei, jeśli macie już zainstalowaną właściwą wersję to musicie uruchomić Brave Rewards ręcznie (patrz poniżej).
Mechanizm działania
Reklamy Brave (Brave Ads) są bezpośrednio powiązane z systemem wynagrodzeń (Brave Rewards) dostępnym dla twórców treści, jak i zwykłych użytkowników. 70% przychodów od reklamodawców jest dzielone pomiędzy wszystkich użytkowników oglądających reklamy Brave. Odbywa się to anonimowo i zupełnie inaczej łączy świat marek z konsumentami.
Użytkownik przeglądający sieć nie jest nachalnie atakowany reklamami, a pojawiają się one pod postacią powiadomień w najmniej rażących momentach. Po kliknięciu reklamy odsłoni się pełnoekranowa strona w prywatnym oknie. Reklamy nie zastępują tych na stronach, a użytkownicy mogą dowolnie dostosować ich pojawiającą się ilość.
Oferowane reklamy nie inwigilują użytkownika, a wręcz odwrotnie, wynagradzają go.
Reklamy Brave są podzielone na katalogi i dostosowują się do naturalnego języka odbiorcy, jak i regionu, w którym się znajduje. Poza tym katalogi są dobierane na podstawie słów kluczowych z wyświetlanych stron.
Wynagrodzenia
Trzeba wyjaśnić, że udział w zyskach nie bierze się znikąd. Pieniądze w tym systemie pochodzą od reklamodawców, 70% idzie w stronę użytkowników, a 30% do Brave.
Aktualnie Brave współpracuje z sieciami reklamowymi i markami takimi jak BuySellAds, TAP Network, AirSwap, Fluidity i Uphold.
Wynagrodzenie za poświęcenie reklamom uwagi zostanie przyznane w tokenach BAT poprzez zaimplementowane Brave Rewards w przeglądarce. Tokeny BAT będą mogły być przeznaczane na rzecz najczęściej odwiedzanych przez nas serwisów bądź w formie napiwku dla ulubionych twórców. W przyszłości tokenami będzie można zapłacić za treści premium czy to wypłacić na swój osobisty portfel. Uczestnicy programu reklam Brave będą wynagradzani wraz z końcem każdego miesiąca kalendarzowego.
Prywatność
Zapewnienie prywatności użytkownikom to jeden z filarów działalności Brave, samokontrola użytkownika to podstawa.
Użytkownik reklam Brave w pełni kontroluje swoją prywatność, a zatem żadne informacje o jego osobie nie wypływają z systemu. Żadne personalne dane nie są wysyłane do nikogo, włączając w to Brave.
“Dostęp do uwagi użytkownika nie wymaga już większego gromadzenia o nim danych,” podkreśla Brave na swoim blogu.
Niektóre plany na przyszłość Brave poznaliście w powyższym tekście, ale warto wspomnieć o innych planach oraz poznać wyniki za 2018.
Faza i zmiana
Rok temu Brave notował milion użytkowników korzystających aktywnie z przeglądarki miesięcznie. Dziś jest to ponad 5,5 miliona użytkowników, z czego 20% korzysta z Brave na komputerach stacjonarnych i 80% mobilnie. Ponadto ilość zweryfikowanych twórców treści wzrosła 7-krotnie. Ponad 28 000 twórców YouTube’owych i streamerów z platformy Twitch.
Faza pierwsza dalszego rozwoju zakłada zrealizowanie i uruchomienie w końcu wersji Brave 1.0 z zaimplementowanym Brave Ads. Umożliwia to zatem interakcję marek z konsumentami i zarobki w postaci tokenów BAT.
Faza druga odbędzie w późnym okresie tego roku i na celu jest integracja reklam z twórcami. Twórcy treści będą mogli uruchamiać spersonalizowane reklamy wedle ich stron i kanałów. Zyski z tych reklam będą w 70% trafiać do twórców treści, 15% do użytkowników, a reszta trafi do Brave.
Jak myślicie, czy Brave odmieni branżę reklamową? Czy reklamy Brave szanujące użytkownika i jego prywatność się sprawdzą? Zapraszamy do komentowania!