Meta zapowiada nową funkcję: udostępnianie NFT na InstaStories za pomocą SparkAR
Spółka Meta (odpowiadająca m.in. za Facebooka i Instagrama) zwiększa zaangażowanie związane z NFT i Metaverse. W tym tygodniu zapowiedzieli szereg zmian na swoich platformach, wśród newsów pojawiła się informacja np. o testowaniu NFT w Instagram Stories.
Meta rozpycha się w branży NFT i MetaVerse
Firma testuje od pewnego czasu metaverse i udostępnianie NFT poprzez Instagrama dla wybranych testów. Zamierza rozszerzyć testy i udostępnić nowe funkcjonalności większej ilości twórców oraz dodatkowym krajom. Ponadto firma zapowiedziała testy udostępniania NFT za pomocą SparkAR w Stories na Instagramie.
Ponadto firma Meta przygotowała przewodnik na temat NFT dla osób początkujących. W przystępny sposób wyjaśnia, czym jest NFT, jaka jest rola NFT w MetaVerse. Pełny przewodnik, po angielsku znajdziesz tutaj.
Meta w swoim oświadczeniu zaznaczyła, że nie zamierza pobierać opłat związanych z publikowaniem i udostępnianiem cyfrowych przedmiotów kolekcjonerskich na Instagramie. Podkreśliła także zaangażowanie w zrównoważony rozwój i działania mające na celu zmniejszenie wpływu m.in. NFT na emisje gazów cieplarnianych.
Na uwagę zasługuje także fakt, że Meta zamierza połączyć siły z innymi korporacjami, żeby stworzyć organ normalizacyjny Metaverse. Chce w ten sposób stworzyć wspólny kierunek rozwoju Web3 i MetaVerse. Do inicjatywy dołączyły się m.in. Adobe, Microsoft, Nvidia, Epic Games, natomiast w zestawieniu brakuje Apple.
Warto podkreślić, że Meta nie jest pierwszą spółką integrującą NFT ze swoją platformą. Wcześniej takie działania podjął m.in. Twitter, eBay.
Jakie inne zmiany zapowiedziała Meta?
Firma w swoim oświadczeniu zapowiedziała także rozszerzenie Facebook Stars – jest to funkcjonalność dostępna m.in. dla rynku Amerykańskiego, Włoskiego, Niemieckiego, która pozwala wspierać twórców bezpośrednio przez Facebooka. Ma ona być dostępna dla twórców, którzy posiadają co najmniej 1000 obserwatorów, niestety funkcja nie jest jeszcze dostępna dla Polski.
Firma zapowiedziała także stworzenie narzędzia, które umożliwi stworzenie zamkniętej grupy tylko dla subskrybentów. Rozwiązanie ma umożliwić tworzenie zamkniętych grup fanów, bez konieczności ręcznej weryfikacji członków. Początkowo funkcja będzie dostępna tylko dla wybranych partnerów.