Meta kończy z zakazem reklamowania podmiotów z branży kryptowalut

Meta przedstawiła założenia nowej polityki odnośnie reklamowania projektów z branży aktywów cyfrowych.

Historia zakazu reklamowania ICO oraz projektów kryptowalutowych sięga początku 2018 roku. Jak informował wówczas Facebook:

„Stworzyliśmy nową politykę zakazującą reklam, które promują produkty finansowe i usługi związane z wprowadzaniem klienta w błąd, bądź stosujące zwodnicze praktyki promocyjne, takie jak opcje binarne, ICO, czy kryptowaluty.”

Choć na przestrzeni kolejnych lat gigant mediów społecznościowych stopniowo łagodził swoją politykę w tym zakresie, przedstawiciele biznesów skupionych wokół branży kryptowalut nie mogli cieszyć się bezproblemowym dostępem do tych usług.

Wiele wskazuje na to, że teraz ulegnie to zmianie. Meta opublikowała na swojej stronie internetowej ogłoszenie, w myśl którego echa zakazu reklamowania kryptowalut na platformie mogą na dobre przejść do lamusa.

Platforma społecznościowa zwiększyła liczbę akceptowanych licencji z trzech do 27. Autorzy komunikatu napisali, że za decyzją firmy kryją się przesłanki dotyczące coraz większej dojrzałości rynku oraz nowej palety dostępnych środków natury regulacyjnej. Niewykluczone, że istotnym powodem uściślenia ram polityki reklamowej stały się także plany odnośnie stworzenia własnego metaverse’u.

Jak czytamy w oświadczeniu:

  • Ułatwiamy wyświetlanie reklam dotyczących kryptowalut na naszej platformie, zwiększając liczbę akceptowanych przez nas licencji regulacyjnych.
  • Robimy to, ponieważ w ostatnich latach branża kryptowalut nadal dojrzewała, stabilizowała się i pojawiło się więcej przepisów, które ustanawiają zdecydowanie bardziej klarowne zasady dla tej branży.
  • Zmiany te pomogą uczynić naszą politykę w tej dziedzinie bardziej sprawiedliwą i transparentną oraz pomogą większej liczbie reklamodawców, w tym małym firmom, poszerzyć grono odbiorców i dotrzeć do większej liczby potencjalnych klientów.

Nowa polityka weszła w życie wczoraj, tj. 1 grudnia 2021 r.

Kto jeszcze nie złożył wniosku o dopuszczenie wyświetlania reklam, nadal musi to zrobić

Zanim jakakolwiek firma związana z kryptowalutami będzie mogła wysłać do sprawdzenia swoje reklamy, musi skierować do Mety pisemny wniosek, w którym poda szczegółowe informacje na swój temat i wyspowiada się z posiadanych licencji. Firmy, które przeszły pozytywnie tę procedurę jeszcze za czasów Facebooka, nie muszą robić tego ponownie.

Oto lista podmiotów, które zobligowane są do wystosowania wniosku o dopuszczenie do zaplecza reklamowego platformy, a które nie uzyskały jak dotąd w tym zakresie stosownej zgody:

  • Platformy, aplikacje lub produkty znane jako giełdy kryptowalut i platformy transakcyjne. Przykłady obejmują między innymi handel spot, handel depozytami zabezpieczającymi, handel kontraktami terminowymi lub inne instrumenty handlowe, które obejmują aktywa kryptowalutowe.
  • Platformy, aplikacje lub produkty oferujące pożyczanie kryptowalut.
  • Portfele kryptowalutowe, które pozwalają również kupować, sprzedawać, wymieniać lub stakować swoje tokeny kryptowalutowe.
  • Sprzęt i oprogramowanie do kopania kryptowalut.

Może Cię zainteresować:

Dziękujemy, że przeczytałeś/aś nasz artykuł do końca. Obserwuj nas w Wiadomościach Google i bądź na bieżąco!
Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.