Facebook łagodzi zakaz reklam kryptowalut
Facebook podchodzi inaczej do kryptowalut
Facebook jako jeden z największych portali społecznościowych na Świecie, wprowadził pod koniec stycznia tego roku zakaz reklam związanych z kryptowalutami. Jednak firma łagodzi swoje stanowisko, które pozwoli teraz na częściowe reklamowanie walut cyfrowych. Powstał specjalny formularz do zgłaszania reklam „produktów kryptowalutowych”, a także dodatek omawiający zasady działania reklam na tym portalu. Zgodnie z jego zapiskami nie będzie można dokonywać reklam ICO oraz opcji binarnych. Zasady dotyczą m.in.:
- Zgodności produktu z obowiązującymi przepisami prawa,
- Informacje zawarte w reklamach nie wprowadzają w błąd,
- Podmiot reklamujący nie jest stroną żadnego postępowania sądowego,
- Wszelkie roszczenia i odszkodowania wobec Facebooka zostaną pokryte przez reklamodawcę.
Rob Leathern, dyrektor ds. zarządzania produktami na Facebooku, napisał w poście na blogu tego portalu:
„Biorąc pod uwagę te ograniczenia, nie każdy, kto chce się zareklamować, będzie mógł to zrobić, ale posłuchamy opinii, przyjrzymy się, jak działa ta polityka i kontynuujemy badania tej technologii, aby w razie potrzeby móc ją zrewidować.”
Agencje PR zgodnie stwierdzają, że to dobry ruch Facebooka, ponieważ projekty mają sporo pieniędzy na tworzenie reklam i chcą to robić. Nie jest żadną tajemnicą, że Facebook jest świetnym miejscem do zwiększenia zasięgu reklamy i tym samym zainteresowania projektem. Rozwój rynku kryptowalut spowodował również zwiększony popyt na reklamę w mediach społecznościowych. Oprócz Facebooka spore dochody z tego tytułu może otrzymywać np. Youtube. Nieraz z pewnością film na tym portalu został przerwany reklamą dotyczącą jakiejś kryptowaluty czy też projektu ICO. Konkurent najpopularniejszego portalu społecznościowego w Polsce – Twitter nie zmienił swojej polityki i nadal obstaje przy blokowaniu reklam związanych z kryptowalutami.
Czy uważacie, że to może się jeszcze zmienić? Dlaczego właśnie te portale nie chcą u siebie reklamować kryptowalut? Zapraszamy do dyskusji. O ewentualnych dalszych zmianach w polityce reklamowej Facebooka będziemy informować na bieżąco.