Carrefour wykorzysta blockchain do śledzenia dostaw pożywienia
Jedna z największych sieci marketów w Europie, Carrefour, zamierza wykorzystać system IBM Food Trust, która jest w pełni oparta na technologii blockchain. IBM oczekuje, że rozwiązanie to rozwinie się we wszystkich markach Carrefour na całym świecie do 2022 roku. Dzięki IBM Food Trust, markety Carrefour, jak i ich dostawcy, będą mogli m.in. monitorować dostawę żywności oraz jakość sprzedawanych produktów.
Przedsiębiorstwo IBM ogłosiło wczoraj tj. 8 października, iż znacznie wzrasta popularność sieci łańcucha bloków w dostawie żywności. Sieć typu blockchain zapewnia uczestniczącym detalistom, dostawcom, hodowcom z branży spożywczej, dane z całego ekosystemu żywnościowego i umożliwia większą identyfikację danych, przejrzystość i wydajność całego ekosystemu żywnościowego.
„Kluczową sprawą dla nas, jako Carrefour, jest móc powiedzieć, kiedy mamy kryzys i że posiadamy technologię blockchain, która jest w stanie śledzić dane produkty i mieć wgląd w ich historię”. – powiedział przedstawiciel Carrefour, Laurent Vallee
Carrefour i IBM
W komunikacie prasowym IBM ogłosiło, iż globalny detalista Carrefour będzie korzystał z sieci blockchain IBM Food Trust, aby wzmocnić swoje kroki w zakresie doskonałości żywnościowej. Carrefour będzie początkowo korzystać z platformy, aby podkreślić zaufanie konsumentów do wielu produktów z sieci marketów. Oczekuje się, że rozwiązanie to rozwinie się we wszystkich markach Carrefour na całym świecie do 2022 roku, jak podało IBM w komunikacie prasowym. Korzystając z blockchainu, żywność można szybko prześledzić w zaledwie kilka sekund zamiast dni lub tygodni. W przeciwieństwie do tradycyjnych baz danych, atrybuty technologii blockchain i zdolność do danych uprawnień, pozwalają członkom sieci na uzyskanie nowego poziomu zaufanych informacji. Transakcje są zatwierdzane przez wiele stron, co prowadzi do znacznego zwiększenia przejrzystości i obiektywności danych.
„Dlatego członkowie ekosystemu IBM Food Trust wspólnie opracowują nowe rozwiązanie – aby wszystkie strony uczestniczące w łańcuchu dostaw mogły zagwarantować lepszą identyfikację i jakość produktów. Cieszymy się, że Carrefour dołącza do komitetu założycielskiego grupy, gdzie będzie odgrywać aktywną rolę w rozszerzaniu jej na całą Europę i resztę świata” – powiedział przedstawiciel IBM, Cosme de Moucheron
Co sądzicie o wykorzystaniu blockchainu przez markety Carrefour? Zapraszamy do dyskusji!