Brave ruszył z wypłatami za oglądanie reklam | Faza druga
Przeglądarka Brave przeszła do drugiej fazy z projektem Brave Rewards. Od kilku dni 70% przychodów jest dzielone pomiędzy wszystkich użytkowników oglądających reklamy Brave.
Brave Rewards
Jak dotąd, system wynagrodzeń (Brave Rewards) bezpośrednio skorelowany z reklamami (Brave Ads) umożliwiał tylko podgląd tychże reklam i funkcji. Jednakże 8 marca, ogłoszono fazę drugą, która pozwala już zarabiać użytkownikom tokeny BAT za oglądanie reklam oraz “wprowadza anonimowe, ale odpowiedzialne raportowanie kampanii dla marek”.
Warto podkreślić, że faza druga to nadal przedsmak tego, co zobaczymy w przyszłości. Zgodnie z ogłoszeniem, wynagrodzenia są dostępne wyłącznie z deweloperską wersją przeglądarki, więc nadal znajdujemy się w fazie testów. Nie zmienia to faktu, iż tokeny BAT możemy kumulować na naszym przeglądarkowym portfelu.
O fazie pierwszej Brave Rewards napisaliśmy obszernie już wcześniej, mimo to zaznaczmy, że tokeny nie są przeznaczone do dowolnego wykorzystania. Basic Attention Token kumulowane w przeglądarce Brave służą do wynagradzania naszych ulubionych twórców bądź stron internetowych. Jednakże w przyszłości, za tokeny BAT, opłacimy treści premium przeróżnych portali czy też wypłacimy środki na swój portfel.
Start
Jeżeli chcecie spróbować Brave Rewards to musicie pobrać najnowszą wersję deweloperską przeglądarki, 0.63.4.
Zmianom ulegną ustawienia – zobaczycie dodatkowe okno, w którym uruchomicie nowo zaimplementowaną opcję zarobkową:
Wypłaty za oglądanie reklam odbywają się co 30 dni, po pierwszym miesiącu ujrzymy takie okno odbioru zapłaty:
Od fazy pierwszej do fazy drugiej
Od fazy pierwszej, czyli 15 stycznia 2019 r. do 6-8 marca, rozpoczęcia drugiej fazy trochę się pozmieniało. W pierwszej kolejności należy podkreślić, że przez ten czas sprzedano 450 reklam, które zostały włączone do katalogu Brave Ads, mimo fazy testowej!
Podczas tego okresu podjęto się także przeprowadzenia 53 kampanii reklamowych, a BuySellAds został pierwszym partnerem, który wykorzystał API Brave Ads przy znanych markach, m.in. Slack i PaperTrail.
Jeśli chcecie się dowiedzieć, jak wyglądały niektóre kampanie Brave Ads, zajrzyjcie tutaj.
Jak Wam się podoba system wynagrodzeń w Brave? Korzystacie z przeglądarki Brave? Podzielcie się przemyśleniami w komentarzach, zapraszamy!