50 000 000 USD na „odpowiedzialny” Metaverse Facebooka

Po wstępnych zapowiedziach z czerwca, Mark Zuckerberg wraca z nowymi informacjami na temat rozwoju swojej firmy w kierunku metaverse’u. Facebook ma na to 50 milionów dolarów i podchodzi do sprawy “odpowiedzialnie”.

Zuckerberg w metawersie

Współzałożyciel i dyrektor generalny Facebooka, Mark Zuckerberg, powiedział w czerwcu, że gigant mediów społecznościowych jest na najlepszej drodze do stania się „firmą metaverse’u”. Twórca Facebooka ujawnił wczoraj, że w ciągu najbliższych dwóch lat firma planuje wydać na ten cel 50 milionów dolarów .

W ogłoszonym wczoraj XR Programs and Research Fund, Zuckerberg poinformował o zainicjowaniu dwuletniej inicjatywy mającej na celu finansowanie zarówno własnych projektów, jak i badań zewnętrznych, w towarzystwie badań w kontekście przyszłości interakcji społecznościowych online. Jak czytamy w ogłoszeniu, dla Facebooka to swoisty „punkt wyjścia” do prób współtworzenia przyszłego metaverse’u online.

Jeśli nie wiesz, czym jest metaverse, przeczytaj poniższy artykuł:

Zwolennicy metaverse’u wierzą, że wraz z otwarciem drzwi na nowe doświadczenia społecznościowe, pomoże on również zmienić charakter pracy i zapewni użytkownikom na całym świecie nowe, cyfrowe możliwości.

„Odpowiedzialny” metaverse Facebooka

Wiele wskazuje na to, że Facebook próbuje objąć przywództwo w rozwoju metaverse. Świadoma krytyki w zakresie kwestii związanych z prywatnością użytkowników, firma oświadczyła, że dzięki tej inicjatywie będzie w stanie tworzyć produkty i usługi metaverse’u w sposób „odpowiedzialny”.

„Będziemy współpracować z ekspertami z rządu, przemysłu i środowiska akademickiego, aby przeanalizować problemy i możliwości w metaverse. […] sukces zależy od zbudowania solidnej interoperacyjności między usługami, dzięki czemu doświadczenia różnych firm będą mogły ze sobą współpracować. Musimy również od samego początku angażować społeczności zajmujące się prawami człowieka i prawami obywatelskimi, aby zapewnić, że nasze technologie budowane są w sposób integrujący i wzmacniający społeczność.”

Facebook zasygnalizował, że nie zamierza samodzielnie tworzyć ani nadzorować ewentualnego metaverse’u. Będzie to prawdopodobnie dopiero początek długiego procesu.

„Metaverse nie jest pojedynczym produktem, który jedna firma może zbudować samodzielnie. Podobnie jak internet, metaverse istnieje niezależnie od tego, czy istnieje Facebook. Nie powstanie też z dnia na dzień. Wiele z tych produktów zostanie w pełni zrealizowanych dopiero w ciągu najbliższych 10-15 lat.”

Może Cię zainteresować:

Dziękujemy, że przeczytałeś/aś nasz artykuł do końca. Obserwuj nas w Wiadomościach Google i bądź na bieżąco!
Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.