Pomimo tego, że rynki doświadczają obecnie drastycznej korekty, liczba sprzedawców w sektorze e-commerce gotowych akceptować płatności w kryptowalutach nadal rośnie.
Wolumen płatności kryptowalutowych w e-Commerce przekroczył 60% w 2022 roku
System do analizy płatności kryptowalutowych CoinGate stwierdził w swoim raporcie, że pomimo „kryptowalutowej zimy” wykorzystanie kryptowalut do transakcji online było bardzo wysokie w 2022 roku.
Z badania wynika, że w 2022 r. handlowcy korzystający z CoinGate otrzymali 927 294 płatności kryptowalutowe, co stanowi około 2,7-krotność średniej rocznej i wskazuje na wzrost o 63% w stosunku do 2021 r. Liczba ta odpowiada przetwarzaniu przez CoinGate opłaconego kryptowalutą zamówienia co 34 sekundy.
Bitcoin to najpopularniejsza kryptowaluta do płatności
Według wyników badań Bitcoin (BTC) był odpowiedzialny za ponad połowę wszystkich transakcji w 2022 roku. Warto zaznaczyć, że jest zauważalny spadek o 7,6% w porównaniu do roku 2021, co sugeruje, że płatności altcoinami nieznacznie zmniejszają dominację Bitcoina w płatnościach pomimo rosnącej liczby transakcji.
USDT stał się drugą najpopularniejszą kryptowalutą używaną do zakupów z wynikiem na poziomie 14,8% w 2022 roku. Kolejne miejsca zajmowały Ethereum (10,9%), Litecoin (9,6%) i TRON (5,8%).
Pomimo ogólnego spadku na rynkach, CoinGate odnotował 48% wzrost liczby nowych zarejestrowanych użytkowników w ubiegłym roku w porównaniu do 2021. Na liście firm, które chcą akceptować płatności w kryptowalutach jest kilku gigantów branżowych, takich jak na przykład NordVPN.
Detaliści przyjmujący płatności kryptowalutowych
Co roku najpopularniejszy argument wysuwany przez detalistów za przyjmowaniem płatności w kryptowalutach jest ten sam: poprawa dostępu do usług dla konsumentów, którzy nie mają konta bankowego lub obawiają się o swoją prywatność, co ostatecznie prowadzi do wzrostu sprzedaży.
Ponieważ nowoczesne procesory płatności zmniejszają problem zmienności cen kryptowalut, jest to powód dla którego handlowcy poszukujący nowych sposobów na uatrakcyjnienie swoich firm powinni rozważyć wdrożenie płatności kryptowalutowych.
W grudniu dyrektor generalny CoinGate, Justas Paulius, stwierdził w wywiadzie dla Finbold, że częstotliwość płacenia cyfrowymi środkami nie zmieniła się z powodu kryptowalutowej zimy. Branża odnotowała jedynie nieznaczną zmianę, zamiast całkowitego braku zainteresowania płatnościami za zakupy przy pomocy kryptowalut.