Kraken: Apetyt na altcoiny i prognoza bitcoin na 2021 rok
Giełda kryptowalut Kraken ujawnia oczekiwania swoich najlepszych klientów wobec bitcoina.
Inwestorzy Kraken liczą na bitcoinową promocję cenową
W ramach ankiety Kraken 2H2020 Crypto Sentiment Survey zebrano ponad 350 odpowiedzi od najbardziej aktywnych inwestorów o wysokiej wartości netto. Wyniki pokazują, że najwięksi klienci giełdy kryptowalut oczekują w 2021 roku niższej ceny za BTC. W badaniu nastrojów z pierwszej połowy 2020 r. target dla Bitcoina spadł o 35% z poziomu 22 866 USD do zaledwie 14866 USD.
„Mediana ceny docelowej również przesunęła się o -28% z 19 424 USD do 14 000 USD, a najczęściej podawana cena docelowa to 15 000 USD. To spadek o 25% z 20 000 USD”.
Uczestnicy ujawniają również swoją docelową cenę BTC na nadchodzący rok. Ich odpowiedzi sugerują, że rynek kryptowalut będzie nadal rósł, ponieważ średnia cena docelowa BTC w 2021 r. wynosi 36 602 USD.
„Mediana ceny docelowej to 25 000 USD, a najczęściej podawana cena docelowa to 20 000 USD. Około 8% respondentów określiło cenę docelową równą lub wyższą niż 100 000 USD. Około 20% respondentów typuje cenę docelową wyższą lub równą 50 000 USD”.
Apetyt na altcoiny
Jeśli chodzi o altcoiny, najczęściej cytowane przez inwestorów aktywa kryptowalutowe to Ethereum (ETH), Polkadot (DOT), Chainlink (LINK), Monero (XMR) i XRP. W przestrzeni DeFi ankietowani wymienili Uniswap (UNI), yearn.finance (YFI), Kava.io (KAVA) i Kyber Network (KNC).
Wyniki badania podkreślają również, że 61% uczestników uważa, że do 2021 r. BTC osiągnie, jeśli nie przekroczy, dotychczasowy rekord wszech czasów wynoszący 20 000 USD. Poniedziałkowy rajd ceny pozwolił kryptowalucie na osiągnięcie rekordowego poziomu na kilku giełdach, w tym Binance, Bitstamp i Kraken.
Pełną wersję raportu możesz przeczytać tutaj.
Od Redakcji
Niniejszy artykuł ani w całości ani w części nie stanowi „rekomendacji” w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi czy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (Ue) Nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE oraz Rozporządzenia Delegowane Komisji (Ue) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy. Zawarte w serwisie treści nie spełniają wymogów stawianych rekomendacjom w rozumieniu w/w ustawy, m.in. nie zawierają konkretnej wyceny żadnego instrumentu finansowego, nie opierają się na żadnej metodzie wyceny, a także nie określają ryzyka inwestycyjnego.