Czy to będzie punkt zwrotny dla Bitcoin ETF? Gigant dał zielone światło. Szykuje się duża kampania
Pierwsze tygodnie od zatwierdzenia Bitcoin ETF pokazują, że produkt cieszy się umiarkowanym zainteresowaniem inwestorów. Dodatkowo sama kryptowaluta po ogłoszeniu decyzji zaczęła tracić. Jednak analitycy spekulują, że za kilka dni sytuacja może się poprawić. Wszystko za sprawą Google, który dał zielone światło dla materiałów reklamujących ETF na Bitcoina. Zgodnie z nową polityką giganta reklamy na temat tego produktu będą mogły pojawiać się od 29 stycznia 2024 r.
Bitcoin ETF zyska dzięki kampaniom reklamowym?
29 stycznia zaczną obowiązywać zaktualizowane zasady Google dotyczące kryptowalut i reklam pokrewnych. Zmiana regulaminu umożliwi wyświetlanie reklam niektórych reklam produktów kryptowalutowych. Póki co tylko na terenie USA. Eksperci oceniają, że fundusze spotowe Bitcoin ETF notowane na giełdzie Bitcoin wydają się spełniać nowe kryteria Google.
Spotowe fundusze ETF BTC są powszechnie dostępne oraz podlegają chronione na mocy ustawy o papierach wartościowych SEC z 1993 r. Dlatego eksperci oceniają, że Google uzna taki produkt za wystarczająco bezpieczny, by można go było legalnie reklamować.
W przeszłości analitycy, jak chociażby Michael van de Poppe, pozytywnie oceniali możliwość reklamowania kryptowalutowych produktów. Taki ruch może pozytywnie wpłynąć na wizerunek branży i przyciągnąć nowych inwestorów.
Zobacz też: Bolesne lądowanie dopiero przed nami? Ekspert wskazuje ile może stracić Bitcoin
Reklamy Google działają jak booster
Fundament optymizmu ekspertów stanowią dane na temat skuteczności kampanii reklamowych realizowanych przez Google. Jak pokazują statystyki, reklamy w dowolnej formie pozwalają trafić z przekazem do nowych odbiorców. Dzięki Google zasięgi zwiększają się nawet dziesięciokrotnie. Globalnie Google Ads dociera do 90% ludzi. Reklamy umieszczone na czołowych miejscach na stronach Google, czy w aplikacji Play, mają średni współczynnik klikalności na poziomie 7,94%. W praktyce przekłada się to na miliony nowych użytkowników.
Nie jest tajemnicą, że reklamy, by był skuteczniejsze, mogą być skierowane do konkretnego odbiorcy. Przygotowując kampanię marketingową, pod uwagę bierze się takie cechy społeczno-demograficzny jak np. wiek, płeć, miejsce zamieszkania, zainteresowania itp.
Dlatego eksperci oczekują, że przy tak ogromnych zasięgach świadomość w temacie funduszy ETF Bitcoin, ale i kryptowalut, będzie znacznie większa. Tym samym oczkuje się, że zwiększy się zainteresowanie całą branżą kryptowalut.
Może Cię zainteresować: