Borussia Dortmund wkracza w świat kryptowalut. Będzie sukces?

Kolejna duża piłkarska firma nawiązała współpracę z podmiotem ze świata kryptowalut. Borussia Dortmund podpisała trzyletnią umowę z firmą blockchain BlockDAG. Partnerstwo między czołową drużyną Bundesligi i jedną z większych marek w świecie kryptowalut opiewa na kwotę 10 mln dolarów. Co zyskają na tym porozumieniu oba podmioty i przede wszystkim fani drużyny?

Borussia Dortmund i BlockDAG w jednej drużynie

Świat kryptowalut jest już obecny w czołowych europejskich ligach takich jak angielska Premier League, czy hiszpańska La Liga. Kryptowaluty dotarły też do niemieckiej Bundesligi. Borussia Dortmund, jedna z najbardziej utytułowanych niemieckich drużyn, podpisała 3-letnią umowę partnerską z firmą BlockDAG. Umowa partnerska ma wartość 10 mln dolarów i wiele wskazuje na to, że przysłuży się obu podmiotom.

Jak informuje Według raportu Blockzeit, firma BlockDAG jako sponsor drużyny zyska widoczność na stadionie Signal Iduna Park, gdzie jej branding będzie wyświetlany podczas meczów domowych. Partnerstwo obejmuje także inicjatywy angażujące fanów BVB z całego świata, zarówno online, jak i offline. Wśród nich przewidziano konkursy, loterie z nagrodami i ekskluzywne wydarzenia dla VIP w dniu meczowym, takie jak zwiedzanie stadionu i spotkania z piłkarzami.

Źródło: https://twitter.com/bonybean/status/1828724807229161825

Carsten Cramer, dyrektor marketingu Borussii Dortmund powiedział: „To partnerstwo podkreśla nasze zaangażowanie we wdrażanie najnowocześniejszych technologii, dzięki czemu Borussia Dortmund pozostaje liderem zarówno na boisku, jak i poza nim”.

Współpraca świata piłki nożnej i kryptowalut raczej nikogo nie dziwi i staje się coraz powszechniejsza. Niedawno UEFA, organizacja zrzeszająca związki piłki nożnej z Europy i Azji, poinformowała, że szuka sponsorów z branży kryptowalut. Chodzi głównie o sponsoring w trakcie Ligi Mistrzów na lata 2024-2027.

Piłka nożna polubiła się z kryptowalutami, ale różnie bywało

Podmioty z branży kryptowalut już dawno odkryły, że partnerstwa z drużynami piłkarskimi może być bardzo opłacalna. Najpowszechniejszą formą współpracy jest wydawanie specjalnych kolekcji w formie NFT. Firmy zwykle wypuszczają kolekcje z wizerunkami aktualnych i byłych gwiazd. Tutaj liderami, którzy zdominowali rynek są firmy Socios i OpenSea.

Zdarzają się również współpracę z pojedynczymi piłkarzami. Tutaj nie sposób nie wspomnieć o Cristiano Ronaldo i jego kilkuletniej współpracy z giełdą kryptowalut Binance. Niedawno jego największy rywal z boiska, czyli Leo Messi promował na Instagramie Watercoin (WATER). Ten sam projekt promował były brazylijski piłkarz Ronaldinho oraz urugwajski napastnik Luis Suarez.

Zdarzają się również partnerstwa między giełdami a zespołami piłkarskimi. Ostatnio w lipcu giełda kryptowalut Kraken ogłosiła współpracę z Tottenham Hotspur. W ramach umowy Kraken zostanie oficjalnym partnerem drużyny męskiej i żeńskiej Tottenhamu. Mayur Gupta, dyrektor ds. marketingu Krakena, powiedział wówczas: „Kraken ma wizję, że kryptowaluty, podobnie jak piłka nożna, powinny być dostępne dla każdego. Jesteśmy podekscytowani współpracą z Tottenham Hotspur w celu udostępnienia tej włączającej technologii finansowej szerszemu gronu fanów piłki nożnej”.

Nieudaną przygodę z giełdą kryptowalut ma za sobą Atletico Madryt. Drużyna z La liga pozwała w 2023 roku singapurską giełdę kryptowalut w związku z niezapłaconym kontraktem sponsorskim o wartości 44 milionów USD. Klub piłkarski zażądał 24 mln dolarów odszkodowania. Jako podstawę pozwu AM wskazuje naruszenie warunków umowy przez WhaleFin.

Dziękujemy, że przeczytałeś/aś nasz artykuł do końca. Obserwuj nas w Wiadomościach Google i bądź na bieżąco!
Kryptowaluty bezpiecznie kupisz lub sprzedasz w sieci kantorów i bitomatów FlyingAtom
Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.