Altcoin z kultowym japońskim autem odparł atak wielorybów i zbiera siły na wielki powrót. Warto go śledzić?
„Mało używana Honda Civic z 2021 r.” brzmi jak hasło z portalu ogłoszeniowego z samochodami na sprzedaż. Nie tym razem. Choć brzmi to banalnie, to właśnie taką nazwę nosi altcoin z sektora memecoinów. Kryptowaluta nie jest nowością, ale wzbudza spore zainteresowanie. Wszystko za sprawą krótkiej, ale intrygującej historii tego tokena, a także nietypowej formie jego promocji. Czy warto zawracać sobie nim głowę?
Altcoin ze starą Hondą stara się wrócić na szczyty
Token o nazwie A Gently Used 2001 Honda ($USEDCAR) nie jest debiutantem rynkowym. Memecoin powstał na blockchainie Solana i wszedł na rynek mniej więcej w tym samym czasie co słynny BONK i WIF. Altcoin osiągnął kapitalizację rynkową na poziomie 35 mln USD.
Token miał dobry moment w styczniu. Jednak, gdy osiągnął wielokrotny wzrost, wieloryby, które posiadały znaczne ilości tokena, spowodowały załamanie jego wartości, co prawie doprowadziło do jego całkowitego upadku. Jednak społeczność postanowiła uratować projekt i zaczęła wykupować tokeny. Później doszło do przejęcia projektu przez społeczność (CTO). To poprawiło sytuacje, a altcoin wzrósł ośmiokrotnie. Jednak powtórzenie sukces z przeszłości będzie niezwykle trudne.
Obecnie na telegramowej grupie około 5225 członków, na której fani tokena wymieniają się memami oraz treściami na temat starej Hondy, która była inspiracją dla powstania monety. Niewykluczone, że to właśnie ten prawdziwy egzemplarz Hondy Civic pewnego dnia pomoże zwiększyć popularność tokena. Dlaczego?
Mało używana Honda przemierza Europę
Mało używana Honda Civic z 2001 roku to konkretny egzemplarz samochodu, który był przyczynkiem do powstania memecoina. Jego właścicielem jest Fraser Dakin, członek społeczności $USEDCAR. Jego Honda Civic zyskała przydomek „The MemeMachine”. Auto wyróżnia się tym, że całe pokryte jest naklejkami i grafikami kryptowlaut, m.in. Bitcoina, Dogecoina, WIF, Pepe itp. Ale to nie wszystko. Wyróżnia się też jego tablica rejestracyjna, na której widnieje numer: W777 BTC.
Fraser Dakin podróżował swoją Hondą po całej Europie. Trasa rozpoczęła się w Londynie. Następnie kryptowalutowe auto odwiedziło Amsterdam, Hamburg, Berlin, Pragę, Monachium, Ferrarę, Neapol, Puli, Mediolan, Genewę. Dakin i jego Honda odwiedzili również Warszawę. Podróż była nie tylko wyjątkową przygodą, ale i oryginalną formą promocji. W trakcie podróży Dakin brał udział w kryptowalutowych konferencjach m.in. w ETH Warsaw, NapelETH, ETHMilan i Zlive.
Czas na powrót na szczyty?
Według danych SolScan całkowita podaż $USEDCAR wynosi 332,95 mln. 10 najlepszych portfeli łącznie przechowuje 64,1 mln tokenów, czyli około 19,27%. Jeden z czołowych portfeli należy do Raydium Authority V4, który przechowuje 15,6 mln tokenów, czyli około 4,69%. Drugi i trzeci największy portfel mają odpowiednio 2,45% i 2,19%.
W momencie pisania tekstu altcoin USDUSEDCAR kosztuje 0,025 USD, a 24-godzinny wolumen obrotu wynosi 706,22 tys. USD. Według GeckoTerminal kapitalizacja rynkowa memecoina i całkowicie rozwodniona kapitalizacja rynkowa wynoszą po 7,42 mln USD. Obecnie $USEDCAR ma 11,95 tys. posiadaczy i jest przedmiotem obrotu na Raydium i Jupiter.
Na ten moment wydaje się, że to token jest skierowany do wąskiej grupy użytkowników. Interesują się nim głównie fani motoryzacji. Jednak oryginalna forma promocji może przynieść kiedyś skutek. Altcoin może np. powtórzy scenariusz Doge, którym zainteresował się Elon Musk. Jego tweety na ten temat za każdym razem wywołują wzrost zainteresowania tokenem.