Ranking Inwestycji – znamy jego najnowsze wyniki!

RynekPierwotny.pl, największy portal nowych mieszkań i domów, opublikował wyniki kolejnej edycji Rankingu Inwestycji, w którym nagradzane są najpopularniejsze i najciekawsze projekty mieszkaniowe w największych polskich miastach pod względem standardu wykończenia.

Zwycięzcami Rankingu Inwestycji 2023 zostały: w Bydgoszczy – Urzecze (Budlex), w Gdańsku – DOKI Living (Euro Styl), w Katowicach – Nadgórników 14 (Noho Investment), w Krakowie – 29. Aleja (Dom Development), w Lublinie – Chodźki Residence (Lalak Development), w Łodzi – Osiedle Primo etap IV (Profbud), w Poznaniu – Kamienica przy kinie (Spravia), w Szczecinie – Aloha Residence (Asset Home), w Warszawie – Osiedle Urbino (Dom Development) oraz we Wrocławiu – River Point KM6 (Archicom).

Czym jest Ranking Inwestycji?

Ranking, funkcjonujący od 2016 roku, wyróżnia inwestycje deweloperskie cieszące się największym zainteresowaniem wśród osób szukających mieszkań. Do 2022 roku jego formuła opierała się wyłącznie na preferencjach klientów, które były mierzone poprzez wysyłane zapytania, telefony do biur sprzedaży oraz przeglądanie wizytówek poszczególnych inwestycji na portalu, co naturalnie wskazywało liderów popularności. W najnowszej edycji Rankingu, zainteresowanie użytkowników co prawda w dalszym ciągu jest bardzo istotnym kryterium, ale nie jedynym

I tak, w pierwszym etapie rankingu przedstawiciele redakcji RynekPierwotny.pl z pomocą użytkowników wybrali nowe inwestycje, które cieszyły się największą popularnością. Za pomocą algorytmu sprawdzając, na które projekty klienci m.in. najczęściej wysyłali swoje zapytania i dzwonili do biur sprzedaży. Ze względu na wielkość całej oferty pod uwagę brane było dziesięć miast z największą liczbą nowych inwestycji. Z kolei w drugim etapie wybrane inwestycje zostały dodatkowo ocenione pod względem standardu wykonania za pomocą metodologii USI (Uniwersalnego Standardu Inwestycji), biorącą pod uwagę m.in.: estetykę elewacji, design części wspólnych, funkcjonalny rozkład mieszkań cz zagospodarowanie terenu osiedla.

„Obraz przemawia do kupującego”

– Obraz to kluczowy sposób prezentacji inwestycji mieszkaniowych – przekonuje Wojciech Sosnowski, specjalista w zarządzaniu procesem projektowym i produktem w branży deweloperskiej. – Wizualizacje i zdjęcia zrealizowanych budynków przekazują wiele informacji i kształtują nasze emocje. Deweloperzy wykorzystują postrzeganie wzorców, barw i kształtów, aby pokazać elewacje, wnętrza i otoczenie w najbardziej atrakcyjny i przekonujący sposób. Choć pisemne deklaracje są ważne, to właśnie obrazy najmocniej wpływają na nasze odczucia. Elementy takie jak okna, balkony czy kształt budynku pozostają niezmienne, ale drzewa i zieleń będą wzrastać i rozwijać się. Projekty budynków, które odwołują się do naszych emocji, niosą ze sobą przekonanie o istotności życia w harmonii z naturą. To zadanie dla deweloperów i projektantów: stworzyć budynek, w którym chcielibyśmy zamieszkać – dodaje ekspert. – Odbieramy obrazy w sposób intuicyjny, rozumiemy otoczenie przez pryzmat własnego doświadczenia – Projekty budynków są bardziej przemawiające, gdy odwołują się przez zrozumiałe wzory, barwy i kształty do naszych emocji i wyobrażeń. Duże balkony i okna, nacisk na lepsze materiały, przekonanie o istotności życia w otoczeniu przyrody przekładają się na widoczny efekt. Na deweloperze i zaangażowanym przez niego projektancie spoczywa odpowiedzialność za połączenie ich w harmonijną i estetyczną całość składającą się na budynek, w którym chcielibyśmy zamieszkać – mówi Sosnowski.

Dziękujemy, że przeczytałeś/aś nasz artykuł do końca. Obserwuj nas w Wiadomościach Google i bądź na bieżąco!
Zostaw komentarz

Twój adres e-mail nie będzie opublikowany.