Apple vs Samsung: bitwa gigantów. Kto był lepszy w 2023 roku?
Apple osiągnęło przełomowy sukces, stając się najpopularniejszym producentem telefonów na świecie w 2023 roku. Według danych International Data Corporation (IDC) firma ta przebiła Samsunga, osiągając ponad 20% udziałów w rynku. Samsung, z udziałem rynkowym na poziomie 19,4%, naturalnie znalazł się na drugim miejscu.
Sukces Apple i konkurencja na rynku smartfonów
Apple sprzedał w 2023 roku 234,6 miliona smartfonów, podczas gdy Samsung 226,6 miliona. Najpopularniejszym z nich okazał się iPhone 14, z 16,5 milionami sprzedanych egzemplarzy w pierwszym półroczu. Z kolei Samsung Galaxy S23 Ultra osiągnął sprzedaż 9,6 miliona sztuk.
Chociaż Xiaomi, OPPO i Transsion, marki z Chin, również walczyły o tytuł lidera rynku, to zajęły nieco odleglejsze miejsca w rankingu. Xiaomi sprzedał 145,9 miliona smartfonów, OPPO 103,1 miliona, a z kolei Transsion 94,9 miliona urządzeń.
Nabila Popal, dyrektor ds. badań w zespole IDC Worldwide Tracker Team, podkreśliła, że Apple jest jedynym graczem w pierwszej trójce, który wykazał roczny wzrost i po raz pierwszy zajął pierwsze miejsce rocznie.
„Apple zyskał na popularności dzięki rosnącej tendencji do urządzeń premium, które obecnie stanowią ponad 20% rynku. To za sprawą agresywnych ofert wymiany i planów finansowania bez odsetek,” powiedziała Popal.
Zobacz także: Ile miałbyś dziś, gdybyś zainwestował 1000$ w Solana zaraz po upadku giełdy FTX?
Słodko-gorzki triumf „jabłuszka”
Mimo zwycięstwa Apple ogólna liczba dostaw smartfonów w 2023 roku spadła o 3,2% w porównaniu z rokiem 2022. IDC zapowiada, że rynek technologiczny ma szansę na odbicie w tym roku.
Samsung musiał stawić czoła wyzwaniom nie tylko od Apple, ale również od innych producentów Androida, w tym Huawei, OnePlus, Honor i Google. W 2023 roku Google z powodzeniem wysłał 1,2 miliona urządzeń Google Pixel, co stanowiło imponujący wynik na niestabilnym rynku smartfonów.
Mimo zakazu zakupu amerykańskich chipów, Huawei wygenerował ponad 7000 miliardów juanów, czyli około 98,7 miliarda dolarów, z ponad 580 milionami aktywnych użytkowników w ciągu roku. Huawei natomiast poczynił postępy w tworzeniu własnych chipów.
Może Cię również zainteresować: