Aplikacja randkowa, którą wszyscy znamy, ma wielki problem. Quo Vadis, Tinder?
Match Group Inc, firma znana przede wszystkim z popularnej aplikacji randkowej Tinder, ogłosiła, że zredukuje swoje globalne zatrudnienie o 6%. Powodem są spadki liczby płacących abonament, które utrzymują się już od dłuższego czasu. Czy randkowy gigant ma się czego obawiać? W czym tkwi problem i dlaczego użytkownicy już nie chcą zostawiać mu swoich pieniędzy?
Ludzie stopniowo odsuwają się od Tindera
Część zwolnień będzie związana z zamknięciem aplikacji Hakuna, która oferowała transmisje na żywo, oraz z usunięciem podobnych funkcji z innych aplikacji randkowych firmy. Match Group już od kilku kwartałów odnotowuje spadki w liczbie subskrybentów Tindera, chociaż aplikacja nadal pozostaje liderem wśród tego typu randkowych rozwiązań na świecie. Firma zaznacza, że ostatni spadek był nawet mniejszy niż przewidywano, co traktują jako „poprawę” w porównaniu do wcześniejszego 9-procentowego tąpnięcia.
W czym więc tkwi problem? Tinder musi stawić czoła rosnącej konkurencji ze strony innych aplikacji randkowych. Takich jak Bumble, która ostatnio odnotowała wzrost liczby płacących użytkowników. Russ Mould, dyrektor inwestycyjny w AJ Bell, wskazał, że mimo posiadania kilku z najbardziej rozpoznawalnych marek na rynku, Match Group zmaga się z intensywną konkurencją i brakiem innowacji.
Tinder i jego perspektywy na przyszłość
Inwestorzy naciskają na firmę, aby poprawiła swoje wyniki i tym samym zwiększyła jej wartość dla akcjonariuszy. Obecnie jej akcje są notowane około 50% poniżej szczytu z 2021 roku. Firma zapowiada, że planuje testowanie nowych, mniej stresujących form poznawania ludzi na Tinderze. W tym możliwość korzystania z aplikacji razem z przyjaciółmi.
Tinder wprowadził ostatnio nowe funkcje. Na przykład pomoc znajomym i rodzinie w wyborze partnerów oraz wykorzystanie sztucznej inteligencji (AI) do wyboru najlepszych zdjęć do profili. Mimo tych wyzwań Russ Mould zauważył, że wolniejsze tempo spadku liczby płacących użytkowników Tindera oraz wzrost popularności Hinge dają firmie nadzieję na przyszłość.
Co ciekawe, po ogłoszeniu ostatnich wyników, gdzie spadek użytkowników wyhamował, akcje firmy wystrzeliły. W ciągu ostatniego tygodnia notowania Match Group Inc notowanej na NASDAQ wzrosły o ponad 15%.