Nestlé i Carrefour testują technologię blockchain w branży spożywczej

Coraz więcej firm z branży spożywczej docenia możliwości technologii blockchain, a szczególnie zwiększenie transparentności danych. Szwajcarskie przedsiębiorstwo spożywcze Nestlé oraz francuska sieć supermarketów Carrefour, testują technologię blockchain, aby zapewnić konsumentom większą przejrzystość w sektorze spożywczym. Technologia zostanie zastosowana do popularnej marki „Maggi Mousline Puree”, dostępnej na półkach w sklepach Carrefour we Francji. Zabieg ten ma umożliwić konsumentom dostęp do wiarygodnych informacji na temat łańcucha dostaw i produkcji żywności. 

Po raz pierwszy Nestlé udostępniło konsumentom informacje o swoich produktach za pośrednictwem platformy blockchain. W szczególności jest to możliwe dzięki kodowi QR na opakowaniu produktu. Konsument może w ten sposób uzyskać dostęp do bezpiecznej platformy z pełną gamą informacji związanych z łańcuchem dostaw produktów, np. używane odmiany ziemniaków, daty i miejsce produkcji, informacje o kontroli jakości lub miejsca przechowywania i daty pojawienia się na sklepowych regałach.

„Pilotażowa wersja Mousline jest wynikiem udanej współpracy z Carrefour i wielkim krokiem naprzód w naszej blockchainowej podróży. Korzystamy z tej technologii, aby zapewnić większą przejrzystość naszych produktów, dostarczając dokładnych, wiarygodnych i bezstronnych informacji. Przyniesie to korzyści całemu łańcuchowi wartości, w tym detalistom i konsumentom.” – powiedział Vineet Khanna, globalny szef łańcucha dostaw w Nestlé

źródło: pexels/pixabay

Blockchainowe platformy operacyjne stanowią idealne narzędzie wykonawcze w branży spożywczej. Systemy te zapewnić mogą uczestnikom sieci bardzo wydajną platformę o wysokiej przejrzystości danych. Informacje te umożliwiają wyższą identyfikację danych, przejrzystość i zwiększoną wydajność całego ekosystemu żywnościowego. Pilotaż pomoże zrozumieć wpływ i skalowalność technologii. Jest to część szerokiej gamy projektów testowych blockchain firmy Nestlé, od logistyki po zrównoważony rozwój, mających na celu wzmocnienie zaufania do żywności. Obydwie firmy zamierzają testować powyższe rozwiązanie przez kilka następnych miesięcy.

Carrefour i kontrola mleka z użyciem blockchainu

W marcu br. opisywaliśmy kolejny krok marki Carrefour w celu zaadaptowania technologii blockchain. Carrefour skupił swój projekt wokół dostaw i produkcji mleka. Od marca, sieć marketów rozpoczęła dystrybucję mleka z linii Carrefour Quality Line (CQL), zawierającymi kody QR na opakowaniach produktu. Konsumenci mają możliwość zeskanowania kodu QR za pomocą swoich smartfonów. Dzięki temu, uzyskują dostęp do interfejsu, który zapewni im informacje o transporcie produktu, miejscu hodowli, ale także o dokładnej dacie, kiedy produkt trafił na półki sklepowe.

Co sądzicie o wykorzystaniu blockchainu w branży spożywczej? Zapraszamy do dyskusji!

BlockchaincarrefourNestlé
Komentarze (0)
Dodaj komentarz