MoneyGram umożliwia użytkownikom z USA kupowanie i przechowywanie kryptowaluty w swojej aplikacji mobilnej
MoneyGram International, globalna firma zajmująca się płatnościami peer-to-peer, ogłosiła uruchomienie nowej usługi, która pozwala użytkownikom aplikacji mobilnej MoneyGram z USA na kupowanie, sprzedawanie i przechowywanie kryptowalut.
Użytkownicy mogą korzystać z aplikacji MoneyGram, aby uzyskać dostęp do Bitcoina (BTC), Ethereum (ETH) i Litecoina (LTC). Firma wskazała, że zamierza dodać obsługę dodatkowych tokenów w 2023 roku. Zasygnalizowała również, że będzie szukać ekspansji na rynki, na co pozwalają globalne przepisy.
Niniejsze ogłoszenie jest najnowszą inicjatywą związaną z kryptowalutami przyjętą przez firmę w ramach jej wizji zwiększenia adopcji kryptowalut poprzez ożywienie „rzeczywistych przypadków użycia kryptowalut i blockchain”.
„Od usług typu on/off dla portfeli cyfrowych poprzez partnerstwo z Coinme, Stellar i G-Coin, po rozliczenia transgraniczne za pośrednictwem USD Coin (USDC) Circle, oraz nową możliwość kupowania i przechowywania kryptowalut po prostu za pomocą aplikacji, MoneyGram jest pionierem w zakresie innowacji w zakresie płatności transgranicznych i rozliczania opartego na blockchain” – napisano w komunikacie prasowym.
Poprzednie przedsięwzięcia firmy związane z kryptowalutami niekoniecznie szły zgodnie z planem, w tym partnerstwo z Ripple Labs, które zakończyło się po tym, jak firma została uwikłana w prawną walkę z Komisją Papierów Wartościowych i Giełd, która trwa do dziś.
Wygląda na to, że dzięki tej nowej ofercie stanie się graczem w ekosystemie kryptograficznym, firma ma wiele do nadrobienia, patrząc na swoich bardziej uznanych konkurentów, którzy oferują znacznie obszerniejszą listę ofert tokenów.
Wraz z tym ruchem wydaje się, że MoneyGram przyjmuje długoterminową strategię włączania kryptowalut do usług oferowanych dla walut fiducjarnych.
„Kryptowaluty są dodatkiem do wszystkiego, co robimy w MoneyGram. Od dolarów przez euro po jeny i tak dalej, MoneyGram umożliwia natychmiastowy dostęp do ponad 120 walut na całym świecie, a my postrzegamy kryptowaluty i waluty cyfrowe jako kolejną opcję wejścia i wyjścia.” – powiedział Alex Holmes, prezes i dyrektor generalny MoneyGram.
„Jako kolejny krok w ewolucji MoneyGram, cieszymy się, że możemy zapewnić naszym klientom dostęp do zaufanej i łatwej w użyciu platformy do bezpiecznego kupowania, sprzedawania i przechowywania wybranych kryptowalut” – dodał Holmes.
Przeczytaj także: Nikolai Mushegian, współzałożyciel MakerDAO, zmarł w wieku 29 lat w Puerto Rico
Pomimo słabych wyników rynku kryptowalut jako całości w 2022 r., zainteresowanie kryptowalutami nadal rośnie, ponieważ światowa gospodarka stoi w obliczu wielu trudności – w tym rosnących stóp procentowych.
MoneyGram stara się uchwycić część tego zainteresowania i rozmachu dzięki swojej nowej ofercie, aby pomóc firmie zachować aktualność w zmieniającym się krajobrazie finansowym.
„Ponieważ zainteresowanie konsumentów walutami cyfrowymi stale rośnie, dzięki naszej globalnej sieci, wiodącym rozwiązaniom w zakresie zgodności i silnej kulturze innowacji fintech, jesteśmy w stanie sprostać temu zapotrzebowaniu i wypełnić lukę między blockchain a tradycyjnymi usługami finansowymi. następny rozdział naszej podróży” – powiedział Holmes.
Zainteresowanie oferowaniem usług kryptograficznych jest popularnym tematem wśród dostawców płatności. W zeszłym tygodniu ujawniono, że Western Union złożyła trzy wnioski o znak towarowy związany z zarządzaniem portfelami cyfrowymi, wymianą aktywów cyfrowych i towarowych instrumentów pochodnych, emisją tokenów wartości oraz usługami maklerskimi i ubezpieczeniowymi.
A na początku października globalny procesor płatności Mastercard zapowiedział inicjatywę uruchomienia Crypto Source, nowego programu, który umożliwi instytucjom finansowym rozpoczęcie oferowania swoim klientom bezpiecznych usług handlu kryptograficznego.
Może Cię zainteresuje: