Microsoft opracował kryptowalutę, która będzie zasilana ludzką energią

Microsoft stworzył patent na kryptowalutowy system wykorzystujący dane pochodzące z ludzkiej aktywności. To alternatywa dla energochłonnego systemu bitcoina.

Kryptowalutowy system wykorzystujący human body activity data działa w bardzo prostym modelu. Użytkownik, aby móc wziąć w nim udział, potrzebuje urządzenia z odpowiednim sensorem wymaganym przez system w celu badania aktywności jego ciała. (Zapewne chodzi o smartfon, bądź opaskę sportową; smartwatch). Serwer stawia przed takim urządzeniem zadania, które musi wykonać przy wykorzystaniu danych pochodzących z aktywności ludzkiego ciała. Zebrane dane trafiają do weryfikacji przez system, po czym wynagradza się je kryptowalutami.  

W opublikowanym kilka dni temu abstrakcie Microsoft pisze tak:

Aktywność ludzkiego ciała powiązana z zadaniami na bieżąco dostarczanymi użytkownikowi, może zostać wykorzystana w procesie miningu kryptowaluty.

Nie chodzi jednak o fizyczne zadania wykonywane przez człowieka „na siłę”, a chociażby o zadania, które zapewnia serwer noszonym przez nas gadżetom. My tylko zapewniamy energię w postaci wykonywania codziennych czynności. W grę wchodzą również tak błahe działania jak oglądanie reklam, czy korzystanie z innego rodzaju usług internetowych.

W dokumentach patentowych dalej czytamy:

Fala mózgowa bądź ciepło ciała emitowane przez użytkownika w wyniku wykonywania zadań, może służyć procesowi wydobywania. 

Kryptowalutowy system komunikacyjnie sprzężony z urządzeniem użytkownika może weryfikować dane pochodzące z aktywności ciała i oceniać, wg wcześniej ustalonych warunków, czy te dane kwalifikują się do wypłaty kryptowalut. 

W teorii tego rodzaju aktywność ludzka mogłaby podważyć ogromne moce obliczeniowe generowane przez m.in. bitcoina. A generowaną aktywność można by uznać za równie bezpieczny system co Proof of Work. – Użytkownik mógłby nieświadomie rozwiązać trudny obliczeniowo problem – opisano w patencie.

Dodatkowo, system zmniejszy lub zwiększy moc obliczeniową przy wykonywaniu niektórych zadań, w zależności od tego, jaką aktywność one generują.

Dokumentacja patentowa jest dostępna tutaj. 

Microsoftpatent
Komentarze (0)
Dodaj komentarz