„Kryptowaluta Facebooka” zyskała milion nowych sprzedawców | Shopify na pokładzie

Shopify znalazł się wśród członków rady zarządzającej stowarzyszeniem Libra Association, która zawiaduje “kryptowalutą Facebooka”. To pierwszy nowy członek od czasu powstania stowarzyszenia w październiku 2019 roku. 

Największa amerykańska platforma e-commerce dla sprzedawców ogłosiła, iż zostaje nowym członkiem stowarzyszenia, którego celem jest rozwój nowej metody globalnych płatności. 

W komunikacie czytamy:

Jako członek stowarzyszenia Libra Association, będziemy wspólnie budować sieć płatności, aby dostęp do pieniędzy stał się jeszcze łatwiejszy dla sprzedawców i konsumentów z całego świata.

Platforma Shopify włącza się do stowarzyszenia z myślą o ponad milionie swoich użytkowników, sprzedawców różnych dóbr i usług w Internecie.

Oznacza to, że optujemy za jawnymi prowizjami, łatwym dostępem do kapitału oraz bezpieczeństwem i prywatnością danych naszych handlarzy. Pragniemy stworzyć infrastrukturę, która pobudzi jeszcze większą liczbę przedsiębiorców z całego świata.

Co dalej z Librą?

Przypomnijmy, że największa platforma społecznościowa świata nawet nie należy do stowarzyszenia Libry. Należy do niej Calibra, spółka zależna Facebooka. 

Libra to projekt cyfrowej waluty, środka płatności, który ma być kolejnym etapem ewolucji wymiany handlowej na co dzień. Ma to działać błyskawicznie niczym wysyłanie lub odbiór sms-a bądź wiadomości w komunikatorze internetowym. Facebook nie zdecydował się jednak na wsparcie żadnej z dostępnych już walut internetowych, kryptowalut, jak np. bitcoin. Wiemy, że Libra będzie stablecoinem.

Zarząd Libry nie ma się najlepiej. Jeszcze przed powołaniem rady zarządzającej stowarzyszeniem w październiku, z ugrupowania wystąpiło kilka kluczowych podmiotów. Przede wszystkim z Libra Association wystąpiły: PayPal, Mastercard, eBay, Stripe, Visa, Booking Holdings, Mercado Pago. Swoje członkostwo anulowała również spółka Vodafone. 

Shopify został 21 członkiem grupy, do której nadal należą m.in. PayU, Lyft, Spotify, Uber, Coinbase, Xapo, Andreessen Horowitz, Kiva, Women’s World Banking, Farfetch, Iliad, Anchorage czy Bison Trails. 

Projekt Libry i Waszyngton także nie współgrają ze sobą, o czym możecie przeczytać na łamach naszego portalu. 

Jaka będzie przyszłość Libry?

e-commerceFacebookLibra
Komentarze (0)
Dodaj komentarz