Premier League podpisuje umowę NFT z Sorare

Premier League współpracuje z francuską platformą sportów Sorare, aby sprzedawać niezamienne tokeny (NFT), co jest znakiem, że świat sportu nadal obejmuje zasoby cyfrowe pomimo klęski na rynkach. Umowa przyznaje Sorare czteroletnią licencję na sprzedaż cyfrowych tokenów sportowych graczy ze wszystkich 20 klubów Premier League, powiedział Sorare w poniedziałkowym oświadczeniu.

Sky News poinformowało w październiku, że transakcja może być warta 30 milionów funtów (37,13 mln USD) rocznie. Sorare odmówił komentarza, czy liczba podana przez Sky News faktycznie była prawdziwa.

Karty do gry Sorare są kupowane i wymieniane w formie NFT, rodzaju aktywa opartego na „blockchain” lub łańcuchu bloków, przy użyciu kryptowaluty lub tradycyjnej waluty.

Sorare z siedzibą w Paryżu zebrał 680 milionów dolarów przy wycenie 4,3 miliarda dolarów w rundzie finansowania w 2021 roku prowadzonej przez SoftBank.

Brytyjski organ nadzorujący hazard bada Sorare od 2021 roku, aby ocenić, czy jego usługi stanowią działalność hazardową. Dyrektor generalny Sorare, Nicolas Julia, powiedział na konferencji prasowej w zeszłym tygodniu, że dochodzenie jest w toku. Ponadto francuski regulator gier poprosił firmę w listopadzie o wprowadzenie zmian, w tym rozszerzenie opcji „free-to-play”.

„Sposób, w jaki fani śledzą swoje ulubione drużyny i zawodników, ewoluuje, a Premier League zawsze szuka sposobów na zaangażowanie ich” — powiedział Richard Masters, dyrektor generalny Premier League.

NFT gwałtownie wzrosły w 2021 r., jednak w 2022 ceny i wolumeny sprzedaży gwałtownie spadły, ponieważ inwestorzy stali się ostrożni, a sektorem kryptowalut wstrząsnęła seria głośnych krachów.

Wiele dużych drużyn piłkarskich i gwiazd sportu promowało aktywa kryptowalutowe (takie jak NFT lub „Fan tokens”) wśród fanów w okresie boomu. Zwolennicy twierdzą, że można je wykorzystać do aktywizacji kibiców, ale krytycy twierdzą, że ryzykują one podsycanie spekulacji finansowych.

Członkowie Związku Kibiców Piłki Nożnej (FSA), który reprezentuje kibiców w Anglii i Walii, „od wielu lat zgłaszają obawy dotyczące partnerstw opartych na kryptowalutach w swoich klubach” – powiedział rzecznik, komentując zobowiązanie. przed oficjalnym komunikatem Sorare. „Lojalność fanów nie powinna być monetyzowana”.

„Brak nadzoru regulacyjnego nad kryptowalutami i NFT jest oczywiście czymś, o czym fani powinni wiedzieć” – dodał FSA.

Średnia cena sprzedaży Sorare NFT spadła do około 38 USD w grudniu, w porównaniu ze szczytowym poziomem 281 USD w marcu 2021 r. Jednak liczba kupujących i miesięcznych transakcji dla Sorare jest niemal najwyższa w historii.

Julia powiedział, że ​​firma, która ma ponad 3 miliony użytkowników. Przedstawiciele Sorare twierdzą, że „swe wysiłki skupili w innym kierunku niż reszta branży”, ponieważ NFT firmy mają „wartość użytkową”.

„Nigdy nie sprzedajemy gry jako inwestycji… to przedmiot kolekcjonerski, którym można grać w grze”.

Julia powiedział, że ​​87% obecnych użytkowników uczestniczy w grze bez wydawania pieniędzy na platformie.

faniFSAFutbolKibiceKryptowalutyNFTpiłka nożnaPremier LeaguesorareTokeny
Komentarze (0)
Dodaj komentarz