Coca-Cola na blockchainie Ethereum

Unibright – projekt zbudowany na Ethereum, integruje system dostarczania opakowań dla Coca-Coli z blockchainem.

Stara innowacja

W 2019 roku pierwszy zestaw North America Coca-Cola Bottlers (firm zaopatrujących Coca Colę w opakowania do jej napojów) zaadoptował platformę blockchain opartą na Hyperledger Fabric, która działa na platformie SAP BaaS. Projekt miał na celu usprawnienie relacji między franczyzowymi firmami rozlewniczymi gazowanego napoju, aby transakcje w ramach łańcucha dostaw między organizacjami były płynniejsze i bardziej przejrzyste. Projekt został wdrożony przez partnera technologicznego dwunastu największych rozlewni Coca-Coli w Ameryce Północnej, CONA Services (Coke One North America), i okazał się zwiększać przejrzystość i wydajność w skomplikowanym łańcuchu dostaw rozlewni.

Kolejny krok

CONA chce teraz rozszerzyć przypadek użycia z sieci wewnętrznej na szerszą publikę. Wykorzystując Protokół Podstawowy (ang. Baseline Protocol), celem jest ustanowienie „portu butelkowania Coca-Coli”, umożliwiającego proces łączenia sieci o niskich barierach dla dostawców opakowań Coca-Coli. Nie tylko usprawnia to zdolność wewnętrznych rozlewni-dostawców do dostarczania produktów do sieci rozlewniczej, ale również dostawcy zewnętrzni (np. dostawcy surowców dostarczający puszki i butelki) mogą skorzystać ze zintegrowanej, prywatnej, rozproszonej sieci integracyjnej.

A gdzie tu kryptowaluty?

Protokół podstawowy zapewnia doskonałą podstawę techniczną do osiągnięcia pożądanego rozwiązania poprzez:

  • używanie publicznej sieci Ethereum Mainnet jako podstawowej opcji, płatności odbywałyby się na podstawie pay-per-use
  • przechowywanie danych przedsiębiorstwa w tradycyjnych systemach ewidencji
  • umożliwienie automatyzacji złożonych, prywatnych, międzyorganizacyjnych procesów biznesowych
  • zapewnienie rozszerzalności dla przypadków użycia DeFi i tokenizacji aktywów
  • będąc otwartym oprogramowaniem open source, które ma stać się standardem OASIS

Integracyjne wyzwania

Relacja między kupującymi a dostawcami skutkuje odniesieniami do obiektów biznesowych, takich jak popyt, negocjacje, zamówienia, dostawy, faktury i płatność. Obecnie pojawiają się różne wyzwania związane z integracją:

  • zamówienia często podlegają niepożądanym zmianom ze strony dostawcy – zmiany te są zauważane przez kupującego dopiero po otrzymaniu niewłaściwej dostawy;
  • dostawy mogą różnić się od zamówień z powodu błędów ludzkich po stronie dostawcy;
  • integracja z ekosystemem małych uczestników jest niemożliwa ze względu na bariery techniczne i kosztowe.

Pomimo tych wszystkich przeciwności jest to milowy krok dla samego projektu Unibright, jak i kolejny przykład efektywnego wykorzystania blockchainu w realnym biznesie.

Finansowy Krytyk

Coca-colaEthereumUnibright
Komentarze (0)
Dodaj komentarz