Każdy dorosły obywatel Salwadoru otrzyma od rządu BTC o równowartości 30 dolarów. Komunikat prezydenta Bukele został przyjęty z entuzjazmem przez bitcoinowców. Rząd Salwadoru będzie musiał zakupić BTC, które zamierza dystrybuować, dodając tym samym do rynku ponad 100 milionów dolarów w presji zakupowej.
Znany analityk Willy Woo tweetował, że globalna baza użytkowników bitcoina wzrośnie dzięki napływowi 4,5 miliona Salwadorczyków o kolejne 2,5%.
Niektórzy estymują, że dorosła populacja Salwadoru zamyka się w wymiarze 6,5 miliona obywateli. Zack Guzman z Yahoo Finance wykorzystał tę liczbę do sporządzenia szybkiego szacunku wskazującego na to, że Salwador rozda swoim obywatelom bitcoiny o wartości około 195 milionów dolarów.
6 million people added to the crypto ecosystem in one go. 👏 pic.twitter.com/DVoW6vLrAK
— CZ 🔶 Binance (@cz_binance) June 25, 2021
Dokładne liczby są trudne do oszacowania. Dane Statista pokazują, że w 2019 r. liczba obywateli Salwadoru w wieku co najmniej 15 lat wynosiła 4,72 mln.
Euforia związana z powyższymi doniesieniami może być jednak nieco przedwczesna. Lokalne medium Prensa Latina podkreśliło, że obywatele Salwadoru otrzymają darmowe bitcoiny dopiero po pobraniu aplikacji portfela kryptowalut wydanej przez rząd.
Rewelacje zostały podane do wiadomości w podczas dzisiejszej konferencji prasowej (25 czerwca). Prezydent Bukele przypomniał również, że 7 września wejdzie w życie ustawa uznająca BTC za legalną walutę w kraju.
Nowe prawo dotyczące bitcoina zostało uchwalone w Salwadorze około dwa tygodnie temu. Chociaż ruch ten spotkał się z optymistycznym przyjęciem ze strony społeczności kryptowalut, działania organów ustawodawczych spotkały się ze sprzeciwem ze strony mniejszościowej partii politycznej i Banku Światowego.
Może Cię zainteresować:
Od Redakcji
Niniejszy artykuł ani w całości ani w części nie stanowi „rekomendacji” w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 29 lipca 2005 r. o obrocie instrumentami finansowymi czy Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (Ue) Nr 596/2014 z dnia 16 kwietnia 2014 r. w sprawie nadużyć na rynku (rozporządzenie w sprawie nadużyć na rynku) oraz uchylające dyrektywę 2003/6/WE Parlamentu Europejskiego i Rady i dyrektywy Komisji 2003/124/WE, 2003/125/WE i 2004/72/WE oraz Rozporządzenia Delegowane Komisji (Ue) 2017/565 z dnia 25 kwietnia 2016 r. uzupełniające dyrektywę Parlamentu Europejskiego i Rady 2014/65/UE w odniesieniu do wymogów organizacyjnych i warunków prowadzenia działalności przez firmy inwestycyjne oraz pojęć zdefiniowanych na potrzeby tej dyrektywy. Zawarte w serwisie treści nie spełniają wymogów stawianych rekomendacjom w rozumieniu w/w ustawy, m.in. nie zawierają konkretnej wyceny żadnego instrumentu finansowego, nie opierają się na żadnej metodzie wyceny, a także nie określają ryzyka inwestycyjnego.