Facebook zmienia nazwę na Meta

Facebook oficjalnie zmieni nazwę firmy na Meta. Nie chodzi wyłącznie o rebranding. Zuckerberg ma ogromne plany, które zamierza zrealizować.

Według Zuckerberga firma zdecydowała się na rebranding, ponieważ nazwa Facebook nie jest w pełni zgodna z jej przyszłą wizją. Szef giganta social mediów dodał, że wraz z kolejnymi krokami w rozwoju firmy, będzie ona w pierwszej kolejności skupiać się na metawersie a dopiero w drugiej na social media.

„Dzisiaj jesteśmy postrzegani jako firma zajmująca się mediami społecznościowymi, ale w naszym DNA jesteśmy firmą, która buduje technologię, aby łączyć ludzi. Metaverse to kolejna granica, tak jak sieci społecznościowe wówczas, kiedy zaczynaliśmy” – skomentował Zuckerberg na Facebooku.

Podczas poniedziałkowej konferencji na temat kwartalnych wyników finansowych Zuckerberg ogłosił, że jego firma przeznaczy na budowę i rozwój swojego metawersu ponad 10 miliardów dolarów. Zgłoszą w tym celu osobny zestaw danych finansowych. Działania firmy w zakresie wirtualnej i rozszerzonej rzeczywistości nadzorować będzie Facebook Reality Labs:

„To nie jest inwestycja, która będzie dla nas zyskowna w najbliższej przyszłości”, powiedział szef Facebooka, dodając, że firma spodziewa się, że inwestycja o wartości 10 miliardów dolarów ujawni „Świętego Graala doświadczeń społecznościowych”.

Kontrowersje wokół Facebooka

Ogłoszenie dotyczące zmiany nazwy pojawia się pośród fali ciągłej krytyki wobec firmy. Ostatnie kontrowersje dotyczą tysięcy wewnętrznych dokumentów ujawnionych przez Frances Haugen, które wskazują, że Facebook miał oszukiwać inwestorów i opinię publiczną w kwestii postępowania odnośnie dezinformacji i mowy nienawiści na swoich platformach.

Zuckerberg powiedział The Verge, że obecne kontrowersje „nie mają na to żadnego wpływu. Myślę, że chociaż niektórzy ludzie mogą chcieć łączyć te kwestie ze sobą, jest to trochę śmieszne. Jeśli już, to myślę, że to nie jest środowisko, w którym chciałbyś wprowadzić nową markę.”

Zgodnie z treścią wpisu na blogu Facebooka, firma poinformowała również, że z początkiem grudnia znajdzie się jako przedmiot obrotu giełdowego pod nowym tickerem MVRS.

***

grafika tytułowa: pracownicy Facebooka ujawniają nowe logo i nazwę „Meta” przed siedzibą Facebooka w Kalifornii; źródło: link

Może Cię zainteresować:

Facebookmetametaversezuckerberg
Komentarze (0)
Dodaj komentarz