Sieć Polygon nie działała od 18:50 10 marca do około 5 rano 11 marca. Zespół deweloperski Polygon poinformował, że wszystkie środki użytkowników są bezpieczne i wyjaśnił naturę konkretnych problemów, z powodu których sieć nie była dostępna przez około 11 godzin.
Przyczyna problemu Polygon
Programiści Polygon powiadomili wczoraj użytkowników o potencjalnym przestoju w działaniu sieci z powodu planowanej aktualizacji – węzła Heimdall.
Implementacja Heimdall jest używana przez jedną z dwóch warstw łańcucha proof-of-stake sieci. Deweloperzy potwierdzili przestój wczoraj, o godzinie 18:50, dostarczając dalszych wyjaśnień.
Ujawniono, że w aktualizacji „mogła istnieć usterka”, która wpłynęła na konsensus i doprowadziła do tego, że różne walidatory Heimdall znalazły się na różnych wersjach łańcucha bloków. Uniemożliwiło im to osiągnięcie 2/3 konsensusu. W przypadku korzystania z konsensusu Tendermint sytuacja ta spowodowała zatrzymanie łańcucha Heimdall.
Deweloperzy potwierdzili również, że Heimdall nie obsługuje transakcji użytkowników, ale jest używany jako mechanizm mostu i transakcji związanych z walidatorem.
Hotfix
Dziś, około godziny 5 rano programiści Polygon z powodzeniem wydali poprawkę, która przywróciła operacje w sieci Polygon, chociaż sam most „nie będzie aktywny, dopóki w pełni nie rozwiążemy problemu”.
W najnowszej aktualizacji czytamy:
„Dziękujemy za dotychczasowe wsparcie, mamy aktualizację: wdrożyliśmy tymczasową poprawkę, aby odblokować łańcuch Bor i wznowić produkcję bloków w łańcuchu Polygon. Chociaż to rozwiązanie jest tymczasowe, zespół pracuje nad wdrożeniem długoterminowej aktualizacji, aby rozwiązać problem Heimdalla.”