Firma Skrill przeprowadziła niedawno badanie ankietowe wśród konsumentów w Europie i Ameryce Północnej, które pokazuje kilka interesujących trendów dotyczących rosnącej akceptacji kryptowalut w różnych populacjach.
Coraz więcej zapytań o „Bitcoin” w Google
Jak wskazuje Google Trends, liczba wyszukań frazy Bitcoin w skali globalnej wciąż rośnie. Chociaż nie osiągnęła ona jeszcze poziomów obserwowanych w 2018 r., jawi się jako świadectwo rosnącego globalnego dyskursu na temat zasobów cyfrowych.
Skrill (we współpracy z Sapio Research), przeprowadził, w okresie od marca do kwietnia 2021 r. ankietę wśród konsumentów w krajach Europy i Ameryki Północnej. Badanie online objęło 8111 konsumentów ze Stanów Zjednoczonych, Wielkiej Brytanii, Niemiec, Kanady, Włoch, Bułgarii i Austrii.
Co pokazało badanie Skrill?
Wyniki ankiety zwróciły uwagę na kilka wyjątkowych faktów i liczb dotyczących rosnącej popularności i akceptacji kryptowalut. Okazało się, że spośród wszystkich ankietowanych konsumentów to Bułgaria i Stany Zjednoczone mają najwyższy odsetek właścicieli bitcoinów, odpowiednio po 36% i 24% każdy. Tuż za nimi znalazło się 20% konsumentów z Kanady i pozostałych krajów europejskich. Poza bitcoinem, rośnie również stopień posiadania innych kryptowalut. Spośród wszystkich respondentów 9% zadeklarowało, że posiada Bitcoin Cash, 8% ethereum, a 7% litecoin.
Chociaż prawie wszyscy wiedzą o tym, że istnieje coś takiego jak bitcoin, raport przedstawia bardziej zawiłe szczegóły dotyczące ogólnego zrozumienia i wiedzy konsumentów na temat kryptowalut. Badanie wykazało, że 31% słyszało o Bitcoin Cash, 22% o Ethereum, 19% o Litecoinie, aczkolwiek tylko 10% zna Dash, Stellar i Ethereum Classic.
Jednak jeśli chodzi o wykorzystanie kryptowaluty jako aktywa finansowego, raport pokazuje, że 47% respondentów nie ma wystarczającej wiedzy na temat jej wykorzystania jako inwestycji, 38% uważa inwestycje kryptowalutowe za działanie wysoce ryzykowne, a 28% uważa, że inwestowanie w kryptowaluty to świetny sposób na zabezpieczenie swojej finansowej przyszłości.
Ponad 29% uczestników badania stwierdziło, że w tym roku dowiedziało się więcej o kryptowalutach, a 26% przyznało, że najprawdopodobniej zainwestuje w tym roku w kryptowaluty. Ten trend podkreśla fakt, że wzrosło ogólne zrozumienie kryptowaluty przez konsumentów. Respondenci mieli jednak zgoła odmienne opinie na temat tego, co sprawia, że kryptowaluty są przydatne w użyciu.
27% uznało je za przyszłość płatności, 26% zadeklarowało, że jest to przyszłość bankowości, a 26% stwierdziło, że jest to dobre store of value. Jednocześnie, co bardzo ciekawe, tylko 17% uczestników stwierdziło, że używa kryptowalut do innych celów, a nie tylko jako inwestycja. W raporcie wyjaśniono również, że 43% uczestników korzysta obecnie z portfeli cyfrowych, a 23% uważa, że płacenie za towary i usługi za pomocą kryptowaluty wejdzie niebawem do mainstreamu..
W raporcie z badania podkreślono również stale rosnący stopień akceptacji walut cyfrowych w regularnym użyciu. Prawie 9% uczestników badania stwierdziło, że w tym roku używało kryptowalut do płacenia za usługi.
97% badanych próbowało płacić kryptowalutą po raz pierwszy w 2020 roku. 59% użytkowników, którzy wcześniej nie używali kryptowalut do płacenia za usługi, zadeklarowało, że będą z nich korzystać częściej w tym roku. 44% z tej grupy stwierdziło, że jest to obecnie ich najbardziej preferowany sposób płacenia za towary i usługi.