Technologia AI ostatnimi czasy rozwija się z zawrotną prędkością Zobacz, jak sztuczna inteligencja pomoże Ci na rynku nieruchomości.
AI wchodzi na polski rynek nieruchomości
Morizon i Gratka, czyli jedne z bardziej znanych portali nieruchomościowych w Polsce właśnie poinformowały o zamiarach uruchomienia sztucznej inteligencji. Mają to być dwa systemy wyszukiwania o nazwie „mieszkAI” i „szukAI”. Mają one pomóc użytkownikom serwisów w poszukiwaniach idealnej nieruchomości. Twórcy opierają się na technologii GPT, czyli tej samej, której użyto przy stworzeniu znanego dziś już narzędzia lingwistycznego-ChatGPT. Oznacza to, że użytkownik będzie mógł porozumiewać się z programem prostym, codziennym językiem. Dotąd portale używały standardowych filtrów. Teraz, dzięki nowej technologii, wystarczy, że zainteresowany powie lub napisze: „szukam mieszkania na wynajem do 2500 tys. zł” lub „Chcę kupić kawalerkę w Gdańsku”. Na podstawie takich wyrażeń AI wyszuka najodpowiedniejsze nieruchomości.
Zobacz też: Czy Polski Holding zafundował mu państwowy remont? Joachim Brudziński odpowiada
Poważna konkurencja dla agencji nieruchomości
Czy agencje nieruchomości powinny czuć się zagrożone? na razie jeszcze pomocy GPT daleko do wirtualnego asystenta, choć plany Grupy Morizon-Gratka są ambitne.
„Wprowadzenie wyszukiwania opartego na sztucznej inteligencji w serwisach Morizon.pl i Gratka.pl to odpowiedź na rosnące potrzeby rynku i oczekiwania użytkowników. Technologia ta umożliwia łatwiejsze i szybsze wyszukiwanie nieruchomości, które spełniają indywidualne kryteria i preferencje klientów, czyniąc proces poszukiwań jeszcze bardziej przyjemnym i efektywnym” – mówi Michał Jaskólski, Chief Product Officer i Wiceprezes w Grupie Morizon–Gratka.
Ambitne plany na przyszłość
Twórcy „mieszkAI” i „szukAI” nie zamierzają poprzestać jedynie na intuicyjnej przeglądarce. Zapowiadają również, że docelowo sztuczna inteligencja nie tylko będzie proponowała użytkownikom odpowiednie nieruchomości. Przyszli kupcy będą mieli też możliwość dokładnej personalizacji ogłoszeń na podstawie indywidualnych preferencji. Agencje na razie mogą spać spokojnie, bowiem twórcy grupy Morizon-Gratka przygotowują specjalistyczne narzędzia również dla biur, deweloperów i prywatnych ogłoszeniodawców. Jak będą one wyglądały, tego jeszcze nie wiadomo, jednak patrząc na szybkość rozwoju technologii GPT, długo czekać nie będziemy.
Może Cię zainteresować: