Tylko w ciągu pierwszych dni po wprowadzeniu zmian do serwisu Netflix zalogowało się ponad 200 tys. nowych widzów.
Z raportu opublikowanego przez firmą analityczną Antenna wynika, że od czasu powiadomienia subskrybentów w Stanach Zjednoczonych, że 23 maja 2023 r. firma zacznie ograniczać możliwość udostępniania haseł innym użytkownikom, Netflix odnotował swoisty rekord. Platforma odnotowała prawie 100 tys. rejestracji dziennie zarówno 26 maja, jak i 27 maja.
Więcej rejestracji niż anulacji
Średnia dzienna liczba rejestracji w serwisie Netflix osiągnęła w tym okresie 73 tys., co stanowi wzrost o 102% w porównaniu z poprzednią 60-dniową średnią. To więcej niż wzrost liczby rejestracji zaobserwowany przez ekspertów Antenny podczas pierwszych blokad związanych z Covid-19 w Stanach Zjednoczonych w marcu i kwietniu 2020 roku.
Ciekawostką jest fakt, że liczba anulowanych subskrypcji również wzrosła we wspomnianym okresie, ale nie tak bardzo jak liczba rejestracji. Stosunek rejestracji do anulowań od 23 maja wzrósł o +25,6% w porównaniu z poprzednim 60-dniowym okresem – a to bezpośrednio przekłada się na zyski firmy.
Co prawda dane ujawnione przez analityków z Antenny odnoszą się wyłącznie do rynku amerykańskiego, ale już teraz możemy założyć, że zachowanie użytkowników w innych krajach objętych blokadą współdzielenia kont musiało być podobne.
Zobacz też: Europejskie banki nie ochronią klientów przed inflacją?
Netflix wciąż rośnie
Większość subskrybentów Netflixa w 2022 roku pochodziła ze Stanów Zjednoczonych i Kanady. Wygenerowali oni najwyższy średni miesięczny przychód na klienta streamingu w wysokości 16,37 dolarów. Drugi średni przychód na użytkownika przypadł krajom z Europy, Bliskiego Wschodu i Afryki i wynosił zaledwie 5,56 dolara. Z kolei przychód Netflixa na klienta w Ameryce Łacińskiej i regionie Azji i Pacyfiku to około 8,3 dolara.
Szacuje się, że do końca 2023 r. liczba użytkowników Netflixa wzrośnie do 251,15 miliona, co stanowi wzrost o 8,8% z około 230,75 miliona subskrybentów w 2022 roku. Jak najbardziej realnym jest również scenariusz, w którym liczba subskrybentów platformy wzrośnie do 297 milionów w 2025 roku.
Warto w tym miejscu zauważyć, liczba użytkowników popularnego serwisu streamingowego stale rosła w ciągu ostatnich 11 lat, bez zauważalnej tendencji spadkowej. W 2017 r. Netflix miał ponad 100 milionów użytkowników, a do 2020 r. osiągnął poziom 200 milionów.
Może Cię zainteresować: