Firma poczyniła „bardzo, bardzo duże postępy”. Przychody za 2023 rok wyższe, mimo kryzysu w branży. Jak oni to robią?

Podczas gdy większość przedsiębiorstw, niezależnie od branży, notuje gorsze wyniki, gigant w sektorze zabawek notuje wzrost. Lego we wtorek ogłosiło swoje wyniki za rok 2023. Z informacji wynika, że firma wygenerowała przychody o 2% wyższe, niż w poprzednim roku. To wynik zgodny z prognozami

Lego podaje wyniki za 2023 rok. Firma na plusie

Przemysł zabawkowy ma trudności z utrzymaniem wzrostu, jaki odnotowano w trakcie pandemii. Zieloną wyspą w tej branże pozostaje wciąż firma Lego. Lego poinformowało, że jego przychody w 2023 r. były o 2% wyższe w porównaniu z rokiem poprzednim i osiągnęły poziom 65,9 miliarda koron duńskich (około 9,65 miliarda dolarów). Jak wynika z oświadczenia, to wynik zgodny z oczekiwaniami.

Dyrektor generalny Lego Niels Christiansen, w rozmowie z CNBC ocenił, że to był bardzo trudny rok. Jednak firma zachowała spory udział w rynku. Duński producent zabawek stwierdził, że zysk operacyjny nieznacznie spadł z 17,9 miliarda koron duńskich do 17,1 miliarda. Jak tłumaczy Christiansen, firma sporo wydaje na strategiczne inicjatywy, które w przyszłości mają pomóc napędzić wzrost.

Zobacz też: Kolejny bank w tarapatach. Akcje zanurkowały o blisko 30%. Kryzys na horyzoncie?

Jest jeszcze potencjał do wzrostu?

Szerzej rozumiany przemysł zabawkowy walczy o utrzymanie wzrostu po rozkwicie podczas pandemii. Wówczas rodzice szukali nowych sposobów na zabawienie dzieci, a dorośli na nowo powracali do wspomnień z dzieciństwa. Jednak to już przeszłość. Kryzys gospodarczy daje się we znaki wszystkim.

Jeden z głównych konkurentów Lego, firma Hasbro na początku tego miesiąca podała, że ​​jej przychody w 2023 r. spadły o 15% w porównaniu z 2022 r. i że spodziewa się dalszego spadku w tym roku. W tym czasie Lego się nie zatrzymywało. Gigant otworzył 147 sklepów w 2023 r. Firma ma już ponad 1000 sklepów na całym świecie. Christiansen powiedział, że w 2024 r. ma zostać otwartych około 100 kolejnych.

Lego ocenia, że dobre wyniki to wynik wzrostu popytu w USA oraz Europie Środkowo-Wschodniej. Jednocześnie odnotowano spadek w Chinach. To właśnie tam firma chce poprawić wyniki. Na 2024 r. planuje otwarcie aż 40 nowych sklepów Lego w Chinach.

Może Cię zainteresować:

firmaklockiKryzysLegoprzychodyWzrostzabawki
Komentarze (0)
Dodaj komentarz