Black Friday i Black Week. Czy dla pracowników to dobra okazja na dodatkowy zarobek?

Moda na listopadowe promocje już od kilkunastu lat zbiera w Polsce swoje żniwo. To już nie tylko Black Friday, ale cały Black Week. To okres, w którym atrakcyjne promocje trwają dłużej niż jeden dzień.

W takim okresie kasjer lub magazynier może zarobić nawet 250 złotych na rękę za jeden dzień pracy. Bardzo często od osób aplikujących na te stanowiska nie wymaga się żadnego doświadczenia. To dobry argument przede wszystkim dla ludzi młodych, które chcą nieco dorobić do domowego budżetu.

„Pracownika zatrudnię od zaraz”

Eksperci szacują, że szał zakupów sprawi, że zapotrzebowanie na kadrę w listopadzie br. będzie nawet o 20 proc. wyższe niż w innych miesiącach roku. Analitycy firmy Tikrow wyliczyli że dla 68 proc. firm największym wyzwaniem w tym czasie będzie zadbanie o odpowiednią liczba pracowników w sklepie stacjonarnym, magazynie lub konsultantów sklepu internetowego. Aż 19 proc. respondentów wskazuje na trudności z przygotowaniem atrakcyjnej oferty sprzedażowej. Tyle samo mówi o konieczności zapewnienia odpowiedniej ilości asortymentu (19 proc.).

Jak się okazuje, osoby ze statusem studenta mogą w przedłużony weekend zarobić na rękę nawet 900 zł pracując przez 3 dni po 10 godzin.

Zobacz też: Luka prawna pozwala bankom unikać nadzoru EBC nad kryptowalutami

Black Friday – okazja nie tylko dla kupujących?

– Wchodzimy w taki moment roku, który jak w soczewce pokazuje rosnące znaczenie pracy natychmiastowej. Jeszcze kilkanaście lat temu mieliśmy do czynienia z Black Friday, który następnie zamienił się w Black Weekend. Dziś to już nie weekend czy tydzień, a cały miesiąc wzmożonego ruchu w sklepach, który generuje potrzebę dodatkowych rąk do pracy – podkreśla Krzysztof Trębski, członek zarządu Tikrow. I zwraca uwagę, że szybkie decyzje o zwiększeniu zatrudnienia pracodawcy muszą coraz częściej podejmować przez cały rok. – A te w przyszłym roku, w związku z między innymi dwiema podwyżkami stawki godzinowej i płacy minimalnej, mogą okazać się bardzo kosztowne – zauważa. Dlatego edukujemy rynek, że uelastycznienie grafików pracy to najlepszy sposób na zachowanie efektywności i rentowności – dodaje.

Może Cię zainteresować:

black fridayBlack Weekhandelpraca
Komentarze (0)
Dodaj komentarz