Przyszłość cashbacku: firmy płatnicze proponują nagrody kryptograficzne za zakupy kartą
Firmy zajmujące się obsługą płatności za pomocą kart kredytowych i debetowych zaczęły oferować nagrody kryptograficzne za transakcje dokonywane przy użyciu ich kart.
Otrzymanie zwrotu gotówki od zakupów dokonanych za pomocą karty kredytowej i debetowej od dawna jest korzyścią dla użytkowników. Jednak branża kryptowalut zaczęła być postrzegana znacznie korzystniej bo firmy płatnicze zaczęły wdrażać projekty oferujące nagrody w postaci kryptowalut jako zwrot za dokonane zakupy.
W 2021 roku BlockFi uruchomił kartę lojalnościową Bitcoin wspieraną przez Visa jako sposób na promocje dla pierwszych użytkowników w ekosystemie kryptograficznym. Dzięki karcie użytkownicy mogą otrzymać 1,5% zwrotu w Bitcoin (BTC) zamiast innych nagród, takich jak cashback lub mile.
W tym samym roku Venmo wprowadziło usługę, która pozwala użytkownikom kupować krypto z pieniędzy otrzymanych jako zwrot z dokonanych zakupów za pomocą karty.
Program o nazwie Cash Back to Crypto umożliwił użytkownikom kart kredytowych wydawanie nagród cashback na kryptowaluty, takie jak BTC, Ethereum (ETH), Litecoin (LTC) i Bitcoin Cash (BCH).
Niektóre firmy zaczęły podążać za trendem i zintegrowały nowe nagrody kryptograficzne z dotychczasowym mechanizmem cashbacku.
Przyjrzyjmy się dwóm projektom, które zaczęły proponować nagrody kryptograficzne za zakupy kartą.
Platforma płatnicza Paystand ogłosiła wprowadzenie korporacyjnej karty zakupowej, która oferuje nagrody w postaci kryptowalut. Dzięki karcie firmy mogą pozyskać BTC bez konieczności wymiany punktów. Dzięki temu użytkownicy mogą automatycznie zarabiać BTC podczas dokonywania zakupów dla swojej firmy.
Jeremy Almond, dyrektor generalny i współzałożyciel Paystand, wyraził swoje podekscytowanie nową ofertą ich projektu.
„Wierzymy, że technologia blockchain i kryptowaluty to przyszłość finansów i cieszymy się, że możemy pomóc firmom uczestniczyć i rozwijać się w gospodarce cyfrowej” – powiedział.
Projekt o nazwie Plutus zaczął oferować 3 procent zwrotu w postaciu kryptowalut za zakupy Nike w 2020 roku. Niedawno firma ogłosiła, że rozszerza swoje nagrody kryptograficzne na płatności za subskrypcje, takie jak Netflix, Spotify, Disney+ i inne.
Poza tym firma ujawniła również, że zwiększa nagrody kryptowaluty do 8%. Oznacza to, że gdy użytkownicy kupują za pomocą swoich kart, automatycznie gromadzą kryptowaluty.
Ciekawy trend wpisuje się w modę na kryptowaluty. Oferty firm płatniczych są dopiero początkiem i wyglądają dość topornie.
Binance już wiele miesięcy temu wprowadził kartę płatniczą do konta i oferuje cashback, który można wykorzystać na wszystko, nie tylko na dowolne kryptowaluty.
Pewnie za chwilę zobaczymy oferty wykorzystujące np. NFT i skierowane do konkretnej i wyselekcjonowanej grupy odbiorców.
Wydaje się, że technologia blockchain choć jest przeznaczona dla każdego to nie każda oferta zdobędzie odbiorcę.
Należy oczekiwać bardziej ekskluzywnych ofert blockchainowych dla klientów, którzy nowy świat finansów już dawno sami wprowadzili w swoje życie. Jest ich coraz więcej i do nich musi być skierowana bardziej wysublimowana oferta niż tylko zwrot umożliwiający zakup kryptowalut. Oni będą chcieli uczestniczyć w elitarnym klubie spiętym społecznością zjednoczoną przy określonej idei lub przedsięwzięciu i wyróżniającym się w nowy sposób np. uczestnictwem i posiadaniem atrybutów określonej kolekcji NFT, która umożliwia funkcjonowanie w wirtualnej rzeczywistości jaką tworzą. Innym przykładem mogą być oferty dla społeczności DAO’s i DeFi’s.
Oczywiście jak to zwykle bywa tradycyjne banki temat ten zrozumieją na końcu a to co wówczas wprowadzą będzie przeznaczone dla starszego pokolenia 🙂
A Wy co myślicie na ten temat ?
Może Cię zainteresuje: