Visa jeszcze mocniej wchodzi w kryptowaluty
Wygląda na to, że Visa, gigant usług finansowych, bada rozwój cyfrowych portfeli dla klientów na podstawie dwóch wniosków dotyczących znaków towarowych złożonych w Urzędzie Patentów i Znaków Towarowych Stanów Zjednoczonych (USPTO) 22 października.
Zapisy pokazują, że stowarzyszenie Visa International Service Association zamierza wprowadzić znak towarowy do swojego dobrze znanego logo VISA, zwanego „znakiem znakowym”, do wykorzystania w oprogramowaniu, które umożliwia użytkownikom „przeglądanie, uzyskiwanie dostępu, przechowywanie, monitorowanie, zarządzanie, handel, wysyłanie, odbieranie, przesyłanie i wymianę walut cyfrowych, walut wirtualnych, kryptowalut, aktywa cyfrowe i blockchain oraz tokeny niezamienne (NFT).”
Aplikacja zawierała listę różnych działań, które firma bada z zamiarem użycia swojego znaku, w tym „zapewnianie wirtualnych środowisk, w których użytkownicy mogą wchodzić w interakcje w celach rekreacyjnych, rekreacyjnych lub rozrywkowych dostępnych w wirtualnym świecie”.
Sugeruje to, że Visa bada swoje możliwości w Metaverse i chce mieć pewność, że wszystkie dokumenty są na miejscu, aby móc reklamować swoją markę odwiedzającym w wirtualnej rzeczywistości.
Drugie zgłoszenie dodatkowo określa intencje firmy w sektorze aktywów cyfrowych, pokazując, że poszukuje zgody, aby ułatwić wszelkiego rodzaju transakcje w sieciach blockchain, w tym „bezpieczne, elektroniczne transakcje gotówkowe i elektroniczne transmisje gotówki przez publiczne sieci komputerowe w celu ułatwienia handlu elektronicznego ”.
Procesor płatności chce również świadczyć „usługi przetwarzania płatności kryptowalutowych oraz usługi wymiany kryptowalut z technologią blockchain”.
Ponieważ e-sporty i gry na zarobek (P2E) nadal cieszą się rosnącym zainteresowaniem opinii publicznej, Visa chce móc sprzedawać w tych rozwijających się sektorach w taki sam sposób, jak ma to miejsce w tradycyjnych obiektach sportowych poprzez „finansowe sponsorowanie sportu konkursy, wydarzenia, aktywności i gry w wirtualnym świecie.”
Przeczytaj także: 58% instytucji posiada teraz kryptowaluty, wzrost o 6% od 2021 r. – Fidelity
Firma chce również pomóc społeczeństwu w przejściu na korzystanie z cyfrowych portfeli i technologii blockchain poprzez „dostarczenie cyfrowego portfela, który przechowuje informacje o koncie klienta i umożliwia mu dokonywanie transakcji w punkcie sprzedaży, dostęp do kuponów, kuponów, kodów kuponów i rabatów u sprzedawców detalicznych oraz w celu uzyskania nagród lojalnościowych lub pieniężnych, które można zasilić ich kontami za pośrednictwem systemu cash-back.”
Pomogłoby to uprościć sprawę, łącząc wszystkie nagrody i programy lojalnościowe w jednym miejscu w celu łatwiejszego zarządzania.
Nowe aplikacje są częścią długoterminowego zaangażowania Visa w sektor kryptograficzny, który powoli zyskuje popularność na skalę globalną. W październiku 2021 r. Visa zaprezentowała swój program NFT przed nabyciem jednego z popularnych CryptoPunk NFT, aby uzyskać „z pierwszej ręki zrozumienie wymagań infrastrukturalnych dla globalnej marki do zakupu, przechowywania i wykorzystywania NFT”.
Ostatnio kilku konkurentów Visy podjęło również działania mające na celu zaradzenie rosnącemu zainteresowaniu technologią blockchain i kryptowalutami, w tym PayPal i Western Union.
W zeszłym tygodniu firma Western Union złożyła podobne wnioski o znak towarowy, chcąc oferować różnorodne usługi, w tym możliwość zarządzania portfelami, wymiany aktywów cyfrowych i towarowych instrumentów pochodnych, emisji tokenów wartości oraz oferowania usług maklerskich i ubezpieczeniowych.
I nie tylko duzi, międzynarodowi dostawcy usług płatniczych wykazują zwiększone zainteresowanie usługami związanymi z kryptowalutami, NFT i Metaverse.
Według danych dostarczonych przez rzecznika NFT Mike’a Kondoudisa, do tej pory w 2022 roku do USPOT wpłynęło ponad 4600 zgłoszeń znaków towarowych, które obejmują lub odnoszą się do NFT, ponad 4600 zgłoszeń znaków towarowych dla Metaverse i/lub wirtualnych towarów lub usług oraz ponad 4300 znaków towarowych aplikacje dla produktów lub usług cyfrowych lub kryptowalut.
Może Cię zainteresuje: