NFT mimo wszechobecnej bessy nadal się rozwija i wygląda na to, że niebawem znów zawojuje rynek
Sytuacja na rynku kryptowalut mogłaby wydawać się mocno niesprzyjająca globalnej adopcji. NFT, czyli niewymienne tokeny to przecież trend ściśle powiązany z resztą branży, więc można by pomyśleć, że w tym przypadku jest podobnie. Oba stwierdzenia byłyby jednak bardzo mijające się z prawdą. Dlaczego? Otóż okazuje się, że mimo głębokiego rynku niedźwiedzia, globalne korporacje czynią niespotykane wcześniej na taką skalę kroki w stronę integracji z Web 3.0. Można więc śmiało zaryzykować stwierdzenie, że przed rynkiem kryptowalut stoi świetlana przyszłość. Czas powiedzieć sobie o krokach jakie ostatnio wprowadziła znana firma obsługująca sieć kawiarni Starbucks. Stworzyli oni waitlistę dla osób zainteresowanych cyfrowym światem i kolekcją spółki. Jej następstwem ma być program nagród NFT.
Waitlist jako zapowiedź nowego produktu
W czwartek w tym tygodniu gigant kawowy z Seattle zaprosił wybraną grupę członków i pracowników do dołączenia do Starbucks Odyssey, czyli nowego, cyfrowego rozszerzenia swojego programu lojalnościowego, który to będzie od teraz wykorzystywał technologię łańcucha bloków oraz niewymienne tokeny NFT do przyznawania nagród. Dyrektor do spraw marketingu, Brady Brewer tak wypowiedział się o tej sprawie:
Starbucks ma długą historię wykorzystywania pojawiających się technologii do wprowadzania innowacji w imieniu naszych klientów oraz zapewniania łatwego dostępu i przystępności dla głównego nurtu
źródło: The Business Journals
Wprowadzenie NFT to kolejny element planu Starbucks mającego na celu przekształcenie klientów pokolenia Z w członków Starbucks Rewards, którzy stanowią dużą część sprzedaży firmy. Obejmuje to również tworzenie opcji dostosowywania napojów, zwłaszcza zimnych, które są coraz bardziej popularne wśród młodych osób pijących kawę.
Sprawdź także: Ponad 90% konsumentów jest ciekawych Metaverse
Starbucks celuje głównie w młode osoby
Taka polityka firmy nie może dziwić, obserwując globalne tendencje i stale przyśpieszające tempo cyfrowej rewolucji, którą interesują się już nie tylko największe światowe spółki, ale także rządy poszczególnych znaczących na arenie międzynarodowej państw. Dyrektor generalny Starbucks, Howard Schultz podczas sierpniowej rozmowy z inwestorami po raz pierwszy wspomniał o programie nagród opartym o technologię blockchain. We wrześniu natomiast firma przedstawiła pierwsze szczegóły dotyczące programu Odyssey, który umożliwia klientom zdobywanie NFT, w zamian za między innymi odpowiadanie na ciekawostki i rozwiązywanie zagadek.