Zakaz reklam kryptowalut to stan przejściowy?
Eric Ly (współzałożyciel Linkedin) w wywiadzie dla jednego z portali wypowiada się na temat zakazu reklam kryptowalut w wielu portalach takich jak Google czy Facebook. Jest on twórcą największego portalu społecznościowego dla biznesu założonego w 2002 roku. Jak określa, reklamy nie znikną, ponieważ stan obecnych zakazów jest tymczasowy:
„Sądzę jednak, że jest to okres przejściowy, ponieważ podobnie jak w wielu domenach, reklama jest zachętą do wspierania jak największej liczby domen. Kiedy więc regulacje zostaną wprowadzone, wierzę, że nadejdzie czas, kiedy reklama tego typu sprzedaży wokół ICO i kryptowalut zostanie ponownie dopuszczona na platformach typu Google czy Facebook.”
Określił on również prawdopodobne stanowisko swojego tworu, którego opuścił w 2006 roku:
„Nie sądzę, by LinkedIn podjął decyzję, jak inne platformy społecznościowe i okaże się, że pójdą w tym kierunku. Nie zdziwiłbym się, gdyby podjęli podobną decyzję z bliźniaczych powodów. W tym momencie zastanawiamy się, jakie przyczyny mogły zaistnieć u innych podmiotów”
W samym wywiadzie poruszył on szeroko temat blockchain i tokenów. Teraz Eric uruchamia system reputacji w oparciu o ICO, który ma pomóc ludziom podejmować świadome decyzje przy zakupie i sprzedaży:
„Uważamy, że zaufanie i reputacja są naprawdę cenne dla ludzi, a teraz wszyscy są zamknięci w scentralizowanych bazach danych. Próbujemy umieścić te informacje w Blockchain, aby ludzie mogli kontrolować te informacje, by mogli przenieść je z jednego rynku lub społeczności do innego i naprawdę czerpać z tego korzyści ekonomiczne. Wierzymy, że w nadchodzących latach miliardy ludzi na całym świecie stworzą wiarygodne relacje ze sobą za pomocą Blockchaina. Nasza opinia jest taka, że transakcje zaczynają się od prostych interakcji: interakcji między użytkownikami i dzielenia się informacjami oraz nawiązywania kontaktów w rozmowach. Musi również istnieć element zaufania i reputacji”
Czy uważacie opinie i pomysły Erica Ly za słuszne? Czy jego projekt może odnieść sukces w przyszłości? Zapraszamy do dyskusji! Poniżej materiał video z tego wywiadu (j.angielski):
Może i zostaną z powrotem dopuszczone, bo w końcu reklamy to źródło zysków, ale ja bym nie inwestował w reklamy na Pejsbuku. Ten portal jest całkowicie sprzeczny z ideą kryptowalut – inwigiluje użytkowników (i nie tylko użytkowników), ma zamknięty kod źródłowy, a wiadomości nie mają pełnego szyfrowania, tylko klient-serwer. Poza tym Zuckerberg przeznacza część swoich zysków na niezbyt etyczne cele, np. na finansowanie mordowania nienarodzonych dzieci (http://www.lifenews.com/2014/02/12/facebook-ceo-mark-zuckerberg-donates-992-2-million-to-charity-funding-planned-parenthood/). Czy warto mu płacić?