Pepsi zwiększyło wydajność o 28% poprzez użycie blockchain

Gigant z branży napojów sodowych, PepsiCo, zaangażował się w specjalny projekt spotu reklamowego w którym skorzystali z możliwości technologicznych blockchain. Firma ogłosiła, że ​​przeprowadziła test z użyciem blockchain, który osiągnął 28-procentowy wzrost wydajności w łańcuchu dostaw, a tym samym zmniejszenie kosztów całego projektu. Test opierał się na przeprowadzeniu kampanii reklamowej wraz ze znanym przedsiębiorstwem Mindshare. Dzięki przetestowaniu blockchain, koncern PepsiCo zamierza wdrożyć te rozwiązania do swoich przyszłych operacji.

Inicjatywa ma na celu podwyższenie wydajności reklam cyfrowych, a tym samym zwiększając ich opłacalność. Test przeprowadzono w marcu 2019 roku w pacyficznym regionie Azji, gdzie dodatkowo skorzystali z możliwości smart kontraktów. PepsiCo współpracowało z Mindshare, który kieruje projektem o nazwie Proton. Inne firmy, które działają w tym projekcie, to m.in. Zilliqa Research, Rubicon, MediaMath i Integral Ad Science.

Grupa współpracuje razem około jednego roku i od początku była optymistyczna, co do finalnych wyników testu. Warto zaznaczyć, że jest to jeden z pierwszych testów tego typu, szczególnie tak dużej marki jaką jest Pepsi. Kolejnym krokiem grupy jest faza druga projektu, tak więc będzie on kontynuowany i prawdopodobnie wprowadzony do stałego wachlarza zastosowań. W drugiej fazie firmy zamierzają dodać opcję płatności i opracować więcej wskaźników wydajności.

„Cieszymy się, że współpracujemy z Mindshare, aby przetestować projekt i dodać blockchain do mediów. Kluczowe jest, abyśmy byli na bieżąco z nowymi technologiami i nadal zwiększali przejrzystość, bezpieczeństwo marki oraz podwyższali efektywność zakupów. Wyniki są zachęcające i planujemy przeprowadzić jeszcze kilka kampanii w różnych warunkach, aby zweryfikować więcej pomysłów i zmierzyć ogólny ich wpływ na branżę.” – powiedziała Farida Shakhshir, dyrektor ds. konsumenta w PepsiCo

źródło: pexels/pixabay

Blockchain to idealne rozwiązanie w łańcuchu dostaw

Korzystając z blockchainu, produkty te można szybko prześledzić w zaledwie kilka sekund, zamiast dni lub tygodni. W przeciwieństwie do tradycyjnych baz danych, atrybuty technologii blockchain i zdolność do specjalnych uprawnień pozwalają członkom sieci na uzyskanie nowego poziomu zaufanych informacji. W przypadku projektu PepsiCo, proces przeprowadził programową zgodność całego łańcucha dostaw za pomocą platformy Zilliqa blockchain. Pracę porównano z budżetem kontrolnym oraz budżetem testowym, dzięki temu obliczono skuteczność technologii i oszacowano koszty.

Co sądzicie o projekcie Pepsi i skorzystaniu z technologii blockchain? Czy blockchain na stałe wniesie swoje możliwości do branży spożywczej? Zapraszamy do dyskusji!

Blockchainpepsiłańcuch dostaw
Komentarze (0)
Dodaj komentarz