Po raz pierwszy od 2005 roku ceny gier wideo wzrosną do 70 dolarów (w edycjach zwykłych). Chodzi tu głownie o tytuły na konsole nowej generacji. Z czego wynika ten wzrost i które tytuły będą osiągną taką cenę?
Ceny gier na Xbox’a oraz Playstation idą ze sobą w parze
Ceny gier na konsolę od Microsoftu oraz od Playstation osiągną dla niektórych tytułów ten sam pułap ceny. Przykładowo firma Take-Two Interactive Software Inc ogłosiła, że jej corocznie wychodzący tytuł – NBA 2K21 będzie kosztować wspomniane 70 dolarów.
Jak ceny się kształtowały?
W 2005 roku ceny gier osiągnęły poziom 60 dolarów. Zmiana ze wcześniejszych 50 dolarów wynikała z faktu podniesienia ceny przez Activicion dla „Call of Duty 2”, które okazało się na tamte czasy absolutnym hitem. Warto zaznaczyć jedną kwestię. Uwzględniając siłę nabywczą 60 dolarów z 2005 roku na dzień dzisiejszy, wyszłoby, że tamten tytuł kosztowałby na dzisiejsze 78,29 dolarów.
„„Uważamy, że nasza sugerowana cena detaliczna NBA 2K21 na platformach nowej generacji uczciwie odzwierciedla wartość tego, co jest oferowane: moc, szybkość i technologię, które są możliwe tylko na nowym sprzęcie” – powiedział w e-mailu MarketWatch rzecznik Take-Two, Alan Lewis”.
Które gry po jakiej cenie?
Activision przekazał informację o cenie “Call of Duty: Black Ops Cold War”. Tytuł będzie kosztował 70 dolarów. EA z kolei pozostało przy pułapie 59,99 dolarów za flagowe tytuły. Mowa tu o FIFA 21 lub Madden NFL 21. Cenę 69,99 dolarów osiągną dwa tytuły premium na PlayStation 5. Będzie to „Demon’s Souls” z Bluepoint Games i „Destruction All Stars” z Lucid Games.
„Uważamy, że może to oznaczać punkt zwrotny w wycenie gier nowej generacji, ponieważ uważamy, że wielu deweloperów będzie teraz bardziej skłonnych pójść za tym przykładem po tym, jak Sony wycenia swoje własne tytuły w momencie premiery na 70 USD” – powiedział Lu.
Cały świat w kryzysie, a popyt na gry rośnie
W związku z lockdownem branża gier stała się głównym beneficjentem pandemii. Jest to bezpieczna rozrywka, którą można uskuteczniać na odległość. W tym roku dochody ze sprzedaży gier wideo wyniosą ok. 45,6 mld dolarów w samym USA i 200,3 mld dolarów na świecie. Oznacza to wzrost sprzedaży, o 21,3%, czyli 22 miliardy dolarów względem wcześniejszych prognoz.