Jedna z najbardziej rozpoznawalnych marek na świecie wystosowała wniosek o patent na znak towarowy, który natychmiast przykuł uwagę kryptowalutowej społeczności. “Cryptokicks” to nazwa kryptowaluty, sieci blockchain czy też nowej serii butów?
Cryptokicks
Zgodnie z informacjami od United States Patent and Trademark Office (USPTO), urzędu patentowego Stanów Zjednoczonych wiemy, że 19 kwietnia Nike, Inc. złożyło wniosek o patent na znak towarowy “Cryptokicks”.
Z dokumentu wynika, że Nike zamierza podjąć działalność komercyjną pod tym znakiem i stworzyć cyfrową walutę, token, a nawet całą społeczność. W sekcji “identification” znajduje się wiele ciekawych, choć surowych informacji, oto kilka z nich:
(…) usługi finansowe, a mianowicie stworzenie cyfrowej waluty lub cyfrowego tokena do użytkowania przez członków społeczności online przy pomocy światowej sieci komputerowej.
Widzimy tam również takie hasła jak portfel sprzętowy kryptowalut, software wallet czy też aplikacje mobilne dla “zapewnienia dostępu do krypto-kolekcji, krypto-art i tokenów aplikacji”.
Rynek usług online, oznacza dostarczenie rynku dla kupujących i sprzedających cyfrowe waluty; Funkcjonowanie rynku online oferującego obuwie i ubrania; sklepowe usługi on-line.
Buty na blockchainie
Jeżeli nie jesteście sneakerheadami ani fanami Gry o Tron to mogliście nie słyszeć o nowo zaprojektowanych butach we współpracy z VeChain. Specjalnie z okazji ostatniego, 8 sezonu serialu. HBO Asia wraz z singapurskim projektantem stworzyli buty, których autentyczność można zweryfikować przy pomocy blockchaina VeChainThor.
Nie wiemy jednak, jak to będzie z Nike, jednym z największych producentów butów na świecie. Choć możemy być pewni, że Nike planuje wyjść w sektor kryptowalut i stworzyć dedykowaną sieć społecznościową wokół tego. Firma nie udzieliła żadnych informacji prasie. Mamy nadzieję, że wkrótce uzyskamy ich więcej.
Patent
Wedle słów Josha Gerbena, waszyngtońskiego rzecznika patentowego, Nike poważnie podchodzi do biznesu z “Cryptokicks”.
Za tym musi stać jakiś pomysł na biznes. Jeśli wysyłasz rzeczy tylko po to, żeby wysyłać rzeczy to niepotrzebnie ogranicza to system znaków towarowych. Nike nie ma historii spekulacyjnej.
Ponadto Josh dodaje, że weryfikacja wniosku trwa 30 dni, a po pomyślnym zatwierdzeniu znak towarowy będzie podlegał ochronie przez 4 lata. W tym czasie Nike będzie musiało wprowadzić komercyjny produkt na rynek o nazwie “Cryptokicks”. Uzyska wówczas pełnię praw do używania znaku.