Jeden z największych klubów piłkarskich na świecie, Juventus Turyn podjął współpracę z blockchainowym startupem, Socios.com. Współpraca ma na celu stworzenie tokenu dla kibiców.
Klub piłkarski Juventus skupia 340 milionów kibiców na całym świecie, a na portalach społecznościowych obserwuje go ponad 60 milionów osób. Władze włoskiego klubu ogłosiły współpracę z firmą Socios, która ma celu stworzenie programu lojalnościowego opartego na technologii blockchain.
Token ma za zadanie głębiej zaangażować kibiców z całego świata w życie klubu. Dzięki tokenowi, kibice będą mogli wpływać na decyzje, dotyczące funkcjonowania klubu uczestnicząc w specjalnych głosowaniach organizowanych przez Juventus. Według władz klubu dzięki nowej technologii, głos kibiców będzie słyszalny oraz zostanie stworzony jeszcze silniejszy kontakt emocjonalny między klubem, a fanami.
Emisja klubowego tokenu, zaplanowano na wiosnę przyszłego roku. Token, będzie można wymienić na platformie Socios na token $CHZ
Jak tłumaczą przedstawiciele klubu, wykorzystanie technologii łańcucha bloków i możliwości wglądu do transakcji w publicznym rejestrze ma uczynić proces przeprowadzania tego rodzaju ankiet „bardziej bezpiecznym i transparentnym”.
Prezes i założyciel Socios.com, Alexandre Dreyfus, powiedział:
Jako jeden z największych i najbardziej utytułowanych klubów piłkarskich na świecie, cieszę się, że Juventus zdecydował się współpracować z Socios. com
Prezes Socios dodał, że długoterminowym planem startupu jest dołączenie do swojej platformy 50 klubów piłkarskich i zasilenie ekosystemu sportowego kwotą 300 milionów dolarów w ciągu pięciu lat.
Juventus nie jest pierwszym klubem piłkarskim, który nawiązał współpracę z Socios.com. Dwa tygodnie temu francuski klubParis Saint-Germain (PSG) podpisał umowę ze startupem, w celu opracowania podobnego tokena dla swoich fanów. „Naszą ambicją jest zbudowanie największej na świecie globalnej społeczności piłkarskiej i rynku dla fanów piłki nożnej, a także pokazanie, że blockchain i krypto-waluty są zaufaną technologią głównego nurtu” – powiedział Alexandre Dreyfus, dyrektor generalny firmy i jej założyciel.