Mark Zuckerberg nie przejmuje się stratą w obszarze Metaverse o wartości 2,8 mld USD w drugim kwartale 2022.
„To jest oczywiście bardzo kosztowne przedsięwzięcie i będzie tak w ciągu najbliższych kilku lat”, powiedział Mark Zuckerberg.
Wirtualna rzeczywistość (VR) i dział metaverse firmy Meta, Reality Labs, odnotował siódmy kwartał z rzędu straty, ale dyrektor generalny Mark Zuckerberg nieugięcie inwestuje w technologię, którą nazywa „ogromną szansą”.
Podczas publikacji wyników za II kwartał firmy Meta w środę, Zuckerberg przyznał, że takie straty mogą trwać jeszcze przez kilka lat, dopóki aplikacje VR i platforma Metaverse nie będą wystarczająco dojrzałe, aby wykorzystać „ogromną okazję” wartą „setki miliardów dolarów”:
„Metaverse to ogromna szansa z wielu powodów. Teraz jeszcze mocniej czuję, że rozwój tych platform odblokuje z czasem setki miliardów dolarów, jeśli nie bilionów”.
„To oczywiście bardzo kosztowne przedsięwzięcie w ciągu najbliższych kilku lat”, dodał Zuckerberg.
„Jestem przekonany, że będziemy zadowoleni, że odegraliśmy ważną rolę w budowaniu tego”.
Przedłużony okres strat operacyjnych Reality Labs został ujawniony w raporcie wyników Meta za II kwartał. Takie straty nie są niczym niezwykłym dla obszaru w fazie badawczo-rozwojowej.
Reality Labs tworzy aplikacje VR i rozszerzonej rzeczywistości (AR), aby pomóc użytkownikom Meta łączyć się za pośrednictwem różnych platform społecznościowych, w tym Metaverse, z linią zestawów słuchawkowych VR Oculus.
Oprócz straty, przychody Reality Lab wykazują tendencję spadkową od 2021 r., a marża operacyjna spada od 2020 r. Przychody w wysokości 11,1 mld USD i 29% marża odnotowana w II kwartale 2022 r. są najniższe w ciągu ostatnich siedmiu kwartałów.
Reality Labs odnotowało w pierwszym kwartale 2,9 miliarda strat.
Zuckerberg zauważył również, że „trudne środowisko makro” może pogłębiać straty.
Powiedział, że sytuacja gospodarcza jest teraz gorsza niż kwartał temu, a jego opinię potwierdza fakt, że Rezerwa Federalna po raz drugi z rzędu podniosła stopy procentowe o 0,75 punktu procentowego w środę przed ogłoszeniem wyników Meta.
I dodał:
„Wydaje się, że wkroczyliśmy w spowolnienie gospodarcze, które będzie miało duży wpływ na branżę reklamy cyfrowej. W tym środowisku koncentrujemy się na dokonywaniu długoterminowych inwestycji, które pozwolą nam wyjść silniejsi”.
Pomimo kłopotów gospodarczych Zuckerberg jest przekonany, że jego firma i jej spółki zależne wyjdą z obecnego spowolnienia gospodarczego jako „silniejsza i bardziej zdyscyplinowana organizacja”.
Przypisał to zaufanie inwestycjom, które jego firma dokonuje teraz, aby zapewnić, że jest w stanie pozostać liderem w branży, która może przechodzić zmianę, aby obsłużyć więcej platform metaverse.
Tymczasem Federalna Komisja Handlu Stanów Zjednoczonych (FTC) złożyła pozew przeciwko Meta, twierdząc, że firma zamierza zmonopolizować cały rynek Metaverse. W skardze stwierdzono, że ruchy Meta w przestrzeni utrudniają innowacyjność i „konkurencyjną rywalizację” między amerykańskimi firmami, które chcą budować platformy i aplikacje Metaverse.
Może Cię zainteresuje: