Google kończy z zakazem reklam związanych z kryptowalutami i planuje zezwolenie na reklamowanie się regulowanym giełdom kryptowalutowym w Stanach Zjednoczonych i Japonii. Nowa polityka giganta z Mountain View wchodzi w życie w październiku. Firma ogłosiła te informację w oficjalnym wpisie we wtorek, 25 września.
Ograniczenia Google dotyczące reklamowania się podmiotów zajmujących się kryptowalutami, ogłoszono w marcu i wprowadzono w czerwcu. Ograniczenia miały na celu ochronę konsumentów i obejmowały głównie projekty organizujące ICO, portfele do przechowywania kryptowalut i porady inwestycyjne (nadal są niedozwolone). Boom kryptowalutowy wywołał wielką ekscytacje na całym świecie sprawiając, że wiele osób zbiło fortuny. Z drugiej strony ta sama ekscytacja, otworzyła furtkę dla różnego rodzaju oszustów, którzy wykorzystywali niewiedzę oraz naiwność ludzi, którzy dopiero zaczęli interesować się tematem. W tak gwałtownie rosnącej branży, za którą nie są wstanie nadążyć żadne regulacje liczne oszustwa są na porządku dziennym. W związku z tą sytuacją na początku tego roku zakaz reklamowania się kryptowalut, wprowadziły znaczące portale internetowe takie jak: Google, Facebook, Twitter i Snapchat. Działania wielkich graczy miały na celu oczyszczenie branży kryptowalut, z przestrzeni naciągaczy, jednak w rzeczywistości uderzyły w całą branżę wraz z uczciwymi projektami i podmiotami.
Kiedy Google ogłaszał wprowadzenie zakazu reklamowania się podmiotów związanych z kryptowalutami.
Scott Google Spencer powiedział:
„Nie mamy kryształowej kuli, aby wiedzieć, dokąd zmierza przyszłość kryptowalut, ale widzieliśmy wystarczająco dużo szkód dla konsumentów lub potencjalnych szkód, i dlatego podchodzimy do tematu z najwyższą ostrożnością”
Dzisiaj widać wyraźnie, że Google w swoich działaniach idzie w ślad za Facebookiem, który w czerwcu zaczął umożliwiać reklamy po wstępnej akceptacji reklamodawców z branży kryptowalut. Zgodnie z oficjalnym komunikatem, od października Google zezwoli na rejestrację się giełd kryptowalut, aby reklamować mogły reklamować się na Adwords’ach i kierować reklamy na odbiorców z USA i Japonii.
„Reklamodawcy będą musieli uzyskać certyfikat Google dla określonego kraju, w którym będą wyświetlać swoje reklamy. Po wprowadzeniu polityki w październiku reklamodawcy będą mogli ubiegać się o certyfikację. „
Około 86 procent całkowitego przychodu Google Alphabet pochodzi z reklam. Firma w pierwszej połowie 2018 roku uzyskała przychów z reklam w wysokości 54 miliardów USD.