W poprzednich dniach pisaliśmy o ogłoszeniu przetargu przez Komisję Nadzoru Finansowego, dot. kampanii społecznej ostrzegającej przed inwestowaniem w kryptowaluty. Pierwsze wyniki kampanii zostały opublikowane już dzisiaj, w formie wideo. Warto ponownie zaznaczyć, iż KNF wydał ponad 2.5 miliona złotych na ową kampanię społeczną. Partnerami kampanii są Ministerstwo Finansów, Narodowy Bank Polski oraz Policja.
Jak pisze sam urząd w swoim komunikacie na stronie, Komisja Nadzoru Finansowego prowadzi kampanię społeczną „A Ty kim będziesz, kiedy bańka pęknie?”. Celem akcji jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na ryzyka związane z inwestowaniem w kryptowaluty oraz na rynku Forex, a także uwrażliwienie na fakt, że na rynku finansowym nie można wierzyć pomiotom oraz osobom oferującym „szybki, pewny i wysoki zysk”.
Poniżej przedstawiamy pierwsze „wyniki” kampanii społecznej Komisji Nadzoru Finansowego:
„W przypadku „walut” wirtualnych jest to m.in. wysokie prawdopodobieństwo istotnych zmian ich wartości w krótkim czasie, połączone z brakiem właściwych zabezpieczeń prawnych i organizacyjnych, wymaganych zwykle względem podmiotów dysponujących środkami powierzonymi przez inwestorów” – pisze w komunikacie Komisja
dodając,
„Istotnym zagrożeniem jest działanie bez właściwych licencji podmiotów obracających środkami inwestorów lub przechowujących te środki. Dodatkowo warto pamiętać, że niektóre z tych podmiotów prowadzą agresywny marketing, obiecując bezpieczeństwo i wzrost zysków z inwestycji, co należy traktować jako świadome wprowadzenie inwestorów w błąd” – pisze w komunikacie Komisja
KNF ogłosił przetarg na kampanię społeczną za ponad 2.5 miliona PLN
KNF ogłasił przetarg na drugą kampanię „ostrzegającą przed inwestowaniem w kryptowaluty” za ponad 2.5 miliona PLN. Jak podaje oficjalny komunikat ze strony KNF, zaplanowanie i przeprowadzenie kampanii społecznej promującej aplikację KNF Alert oraz budującej świadomość istnienia ryzyk związanych z inwestowaniem w kryptowaluty, piramidy finansowe oraz działalność forex nienadzorowaną przez KNF.
Zamawiający działając na podstawie art. 86 ust. 5 ustawy Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz. U. z 2017 r., poz. 1579 z późn. zm.), w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego na „Zaplanowanie i przeprowadzenie kampanii społecznej promującej aplikację KNF Alert oraz budującej świadomość istnienia ryzyk związanych z inwestowaniem w kryptowaluty, piramidy finansowe oraz działalność forex nienadzorowaną przez KNF” zamieszcza informacje dotyczące:
1) kwoty, jaką zamierza przeznaczyć na sfinansowanie zamówienia: 615 000,00 zł brutto. (to tylko część zamówienia)
Co sądzicie o filmiku, który jest częścią kampanii społecznej? Zapraszamy do dyskusji!
Brak napisów dla osób niesłyszących 🙁
szkoda ze przy Amber Gold tak nie ostrzegali, barany.
Fatamorgana. A co powiedzieć ekologom ,którzy kupują droższe, ryzykowne rzeczy ,bo chcą czysty przyjazny świat. Mają tego nie robić ,bo to domniemana strata ? Zapewniam, że dalej będą to robić.
2,5 mln zł ?!
A dlaczego nie ostrzegaja przed GPW, skoro inwestowanie tam niesie podobne ryzyko. Ktos powie: „ale GPW jest uregulowana prawnie i posiada pewne zabezpieczenia inwestycji” …odpowiem krotko: GetBack S.A.!
A co powiedziec graczom LOTTO, „ze sa frajerami?”, bo jeden na pare milionow cos konkretnego zarobi!
A co powiedziec pracujacym za najnizsza krajowa?, ze czeka ich smierc spowodowana depresja?
2.5 miliona poszło w błoto albo po cichu do kieszenie.
Kryptowaluty są zagrożeniem dla przeciętnego nieEdukowanego buraka tak samo jak alkohol i papierosy.
Zgadzam się „nie można wierzyć pomiotom”