Formuła 1 wydaje oficjalną grę opartą o blockchain

Start-up zajmujący się produkcją gier w oparciu o technologię blockchain, Animoca Brands, podpisał umowę współpracy z Formułą 1, aby utworzyć licencjonowaną grę o nazwie F1 Delta Time. W grze będzie można posługiwać się niezamiennymi tokenami ERC-20, tzw. non-fungible tokens (NTFs). Tokeny posłużą jako środek płatniczy w grze, do zakupu dodatkowych przedmiotów oraz innych benefitów poprawiających jakość i charakter rozgrywki. Pierwsza faza testowa przewidywana jest na maj 2019 roku.

W ramach własnego projektu związanego z blockchainem, Formuła 1 uzgodniła umowę licencyjną z firmą Animoca Brands z Hongkongu, aby wydać najnowszą grę F1 Delta Time. Animoca współpracuje z innymi dużymi markami, w tym z kilkoma firmami z branży rozrywki dla dzieci. Przedsiębiorstwo skupia swoje działania wokół produkcji gier, technologii blockchain i sztucznej inteligencji (AI), aby przyciągnąć docelowych odbiorców. Najnowsza gra ma być swoistą zachetą do przyciągnięcia większej ilości osób do cyklu wyścigów F1.

źródło: pexels/pixabay

F1 Delta Time oparto na koncepcji niezamiennych tokenów, non-fungible tokens (NFT), a samą grę utworzono na platformie Ethereum. Autorskie tokeny ERC-20 będą funkcjonować jako główna waluta w grze. Tokeny wykorzystane zostaną m.in. do opłacenia wpisowego (do wyścigów) oraz zakupu dodatkowych przedmiotów w grze, tj. samochodów wyścigowych. Firma zamierza wykorzystać globalną umowę licencyjną z F1, aby zwiększyć zasięg konsumentów, dzięki wysokiej popularności marki Formuły 1. Pierwsze testowe wydanie gry (wraz z tokenami NFT) odbędzie się 10 maja 2019 roku i obejmować będzie własność intelektualną F1.

„Uzyskanie partnerstwa w tworzeniu blockchainowej gry z Formułą 1 – jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w światowym sporcie – jest znaczącym osiągnięciem. Wykorzystamy znaczny globalny zasięg Formuły 1, aby zwiększyć rozpowszechnianie produktów i wzrost przychodów. Wspólnie staramy się zwiększyć ekspozycję konsumentów na blockchain.” – powiedział Yat Siu, współzałożyciel i prezes Animoca Brands

Atari współpracuje z Animoca Brands

W grudniu zeszłego roku, przedsiębiorstwo Atari podpisało umowę z Animoca Brands dotyczącą reedycji gier spod szyldu Atari. Umowa przyznaje Animoca Brands prawa do produkcji i publikacji blockchainowych wersji popularnych gier mobilnych Atari: RollerCoaster Tycoon Touch i Goon Squad. Animoca spodziewa się zakończyć reedycję gier do drugiej połowy 2019 roku.

Co sądzicie o pomyśle zaprojektowania F1 Delta Time w oparciu o blockchain? Zapraszamy do dyskusji!

BlockchainFormuła 1gry
Komentarze (0)
Dodaj komentarz