Największy portal społecznościowy Facebook zablokował możliwość wyświetlania reklam o charakterze ICO i kryptowalut. Zespół opisuje je jako zagrożenie dla swoich użytkowników, określając waluty cyfrowe oraz ICO jako potencjalne oszustwa.
Facebook, a szczególnie jego dział reklam jest najgorszym miejscem do startu w świat kryptowalut. Codziennie widzimy ogłoszenia typu: „Nowe ICO! Kup tokeny dzisiaj i uzyskaj 15% rabatu!”, „Przyszłość jest u nas! Kup nasze tokeny i zostań milionerem!”. Ciężko w tym wszystkim znaleźć złoty środek, szczególnie po ostatnich doniesieniach o BitConnect.
Tak opisuje swój krok zespół Facebooka:
„Stworzyliśmy nową politykę zakazującą reklam, które promują produkty finansowe i usługi związane z wprowadzaniem klienta w błąd, bądź stosujące zwodnicze praktyki promocyjne, takie jak opcje binarne, ICO, czy kryptowaluty.”
Wpływ na społeczeństwo
Od zarania dziejów wiemy jaki wpływ na kształtowanie opinii publicznej mają media masowego przekazu, takie jak telewizja, radio czy gazety. Czasy się zmieniają, a technologia idzie ku ucyfrowieniu – reklamy wchodzą w sieć. Młodzi ludzie korzystają z Internetu praktycznie przy każdej czynności, jadąc komunikacją miejską, jędząc obiad przy „streamie” swoich ulubionych gwiazd YouTube, czy nawet idąc na piątkową imprezę. Wszystkie te czynności zmuszają nas do wyświetlania reklam, a jak wiemy – reklamy odgrywają ogromną rolę na postrzeganie rzeczywistości, często bardzo błędnie.
Każdy z nas spotkał się z osobą, która po przeczytaniu jakiejś informacji w Internecie, czy obejrzeniu programu porannego w telewizji, uważała tę informację za jedyną słuszną prawdę i spierała się z nami, pomimo, że nie było to prawdą. Podobnie jest w przypadku ICO czy kryptowalut. Jeśli 100000 użytkowników przeczyta, że każde ICO to scam, to ta „informacja” popłynie dalej – po znajomych, rodzinie. Tak tworzą się pomówienia, co niechlubnie wpłynie na obraz idei całej technologii.
Instagram, Facebook, YouTube i inne kolosalne witryny są idealnym pośrednikiem reklam w erze cyfrowej. Kryptowaluty to ostatnio bardzo gorący temat, niestety stawiane w złym i błędnym świetle. Dlaczego zamiast przeanalizować dogłębnie dany temat jest on od razu zakazywany?
Rob Leathern, dyrektor ds. zarządzania produktem mówi:
„Chcemy, aby ludzie nadal odkrywali i poznawali nowe produkty i usługi za pośrednictwem reklam na Facebooku bez obawy o oszustwa. Istnieje wiele firm, które reklamują opcje binarne, ICO i kryptowaluty, które obecnie nie działają w dobrej wierze.”
Czy Facebook postąpił słusznie? Może lepszym rozwiązaniem byłoby zainwestować w lepszą kontrolę reklam na portalu? Zapraszamy do dyskusji.
„Stworzyliśmy nową politykę zakazującą reklam, które promują produkty finansowe i usługi związane z wprowadzaniem klienta w błąd, bądź stosujące zwodnicze praktyki promocyjne…”
Gdyby w TV wprowadzono taką politykę, to nie zobaczylibyśmy już żadnej reklamy banków i parabanków.
„Stworzyliśmy nową politykę zakazującą reklam, które promują produkty finansowe i usługi związane z wprowadzaniem klienta w błąd, bądź stosujące zwodnicze praktyki promocyjne…”
Gdyby w TV wprowadzono taką politykę, to nie zobaczylibyśmy już żadnej reklamy banków i parabanków.
Cenzura wiecznie żywa…