Za 30 sekund reklamy podczas Super Bowl 2022, najpopularniejszego wydarzenia sportowego w USA, Crypto com mogła zapłacić ponad 6 milionów dolarów.
Crypto com nie osiada na laurach w kontekście postępującej ekspansji w Stanach Zjednoczonych. Firma postanowiła zamknąć rok zakupem reklamy na naprawdę ogromną skalę.
Trzecia co do wielkości giełda w branży kryptowalut (według danych Coingecko), zyskała uprzywilejowane miejsce na ekranach amerykańskich telewizorów, po wykupieniu powierzchni reklamowej w ramach Super Bowl – najważniejszego, finałowego spotkania rozgrywek futbolu amerykańskiego, które odbędzie się w lutym 2022 r.
Patrząc z perspektywy czasu, Super Bowl 2021 przyciągnął przed telewizory 96,4 mln widzów. Co ciekawe, liczba ta stanowiła najniższy wskaźnik oglądalności w ciągu ostatnich 14 lat. Rząd USA szacuje, że w kraju mieszka 332 396 263 osób. Innymi słowy, ubiegłoroczny finał obejrzała prawie jedna trzecia Amerykanów.
Kolejny, mocny chwyt marketingowy
Nie ma konkretnych informacji o tym, ile Crypto com zapłaciła za możliwość zareklamowania swojego biznesu w czasie Super Bowl, aczkolwiek według informacji podanych przez The Wall Street Journal, NBCUniversal sprzedaje 30 sekund powierzchni reklamowej podczas meczu za około 6,5 miliona dolarów – 1 milion dolarów drożej niż w ubiegłym roku.
Reklama podczas finału Super Bowl nie wydaje się jednym z najbardziej głośnych i ambitnych ruchów marketingowych Crypto Com w tym roku. W połowie listopada firma zapłaciła 700 milionów dolarów za prawa do nazwy stadionu Staples Center. Stadionu drużyny koszykarskiej LA Lakers nosi teraz oficjalną nazwę Crypto Com Arena. W marcu 2021 r. giełda FTX kupiła prawa do nazwy stadionu Miami Heats.
Oprócz NHL i NBA, Crypto.com sponsorował Coppa Italia, Conmebol, Paris Saint-Germain, Formułę 1, a nawet UFC.
Marketing skoncentrowany wokół sportu i związanych z nim eventów wydaje się mieć kluczowe znaczenie dla ekspansywnej wizji Crypto com. Dyrektor marketingu firmy, Steven Kalifowitz, powiedział, że zakup reklamy podczas Super Bowl spełnia wizję firmy polegającą na inwestowaniu w świadomość marki:
„Kryptowaluty naprawdę są dla każdego. Uprawianie różnych sportów pozwala dotrzeć do każdego człowieka, gdziekolwiek się znajduje. Super Bowl to tylko kolejny krok w tym kierunku […].”
Rynek CRO
Ekspansywna strategia Crypto com opłaciła się. Cena natywnego tokena giełdy, CRO, wzrosła w tym roku o ponad 1600% (od początku roku do ATH w listopadzie).
Co więcej, listopadowa miesięczna świeca pokazała największy wzrost od czasu premiery tokena. Ruch ten stymulowany był w dużej mierze przez nabycie praw Staples Center w połączeniu z mnóstwem korzystnych komunikatów podawanych w towarzystwie ogólnego wzrostu cen na rynku.
Nie ma co ukrywać, że model biznesowy, jaki przyjęła Crypto com, zdaje się przynosić jej oczekiwane owoce. Dyrektor generalny firmy ma nadzieję, że w ciągu najbliższych 5 lat uda im się wejść do pierwszej 20-stki największych światowych marek handlowych, konkurując bezpośrednio z firmami kalibru Apple i Nike.