Chiński rynek jest nierzadko wybrakowany z dogodności, jakie przysługują nam Europejczykom. Z branżą gier nie jest inaczej, gdy kilka lat temu świat zalała gra Pokemon Go czy CryptoKitties, tam były niedostępne. Dziś, lokalni twórcy połączyli obie koncepcje i stworzyli grę z największą ilością pobrań w chińskim sklepie iOS.
Blockchainowa gra
W ubiegłym tygodniu Tencent, chiński gigant branży gamingowej uruchomił Let’s Hunt Monsters, grę opartą na koncepcji Pokemon Go i CryptoKitties. Po blisko roku testowania, gracze mogą cieszyć się chińskim odpowiednikiem wyżej wymienionych tytułów. Rzeczywistość rozszerzona, na której cała rozgrywka jest oparta, zawładnęła chińskim rynkiem gier mobilnych, wyprzedzając takie tytuły jak PUBG Mobile czy Honour of Kings.
Let’s Hunt Monsters łączy osławione pozycje, pozwalając graczom podróżować po mieście i zdobywać potwory. W tym przypadku nie pokemony, lecz mityczne stwory typu smoki czy feniksy. Ponadto przy pomocy blockchaina Tencent, gracze mogą się wymieniać schwytanymi postaciami w zamian za kredyty w grze, nie zaś za prawdziwe pieniądze.
Blockchainowa gra mobilna, studia Tencent nie jest jedyną grą na blockchainie, istnieją ich setki, tysiące, również DApp. Zbudowanych m.in. na platformie Tron, Ethereum czy EOS. Let’s Hunt Monster jest jednak wyjątkowy – 1 miejsce pod względem najbardziej pobieranych darmowych gier w chińskim sklepie iOS.
Chińska cenzura i kasa
Niektórzy z Was pewnie zastanawiają się, dlaczego Let’s Hunt Monsters zrobiło taką furorę w Chinach. Otóż gwoli wyjaśnienia, Pokemon Go, które stało się największym światowym hitem mobilnym jakieś 3 lata temu, w Chinach dotknęła pośrednia cenzura, ban. Nie inaczej było z CryptoKitties, platformą Ethereum.
System gry, rozszerzona rzeczywistość Pokemon Go w całości opiera się o usługi Google Maps, które są w Chinach zakazane. Jeśli chodzi o CryptoKitties, to Chińczycy również nie mieli do gry łatwego dostępu, ponieważ giełdy kryptowalut zbanowano tam w 2017.
Co więcej, CryptoKitties w najlepszym okresie, jesieni 2017 r. odnotowywało transakcje o wartości milionów dolarów, a za co? Za kreskówkowe, wirtualne koty. Pokemon Go z kolei, według SensorTower skończy 2019 r. z przychodem na poziomie 3 miliardów dolarów od początku istnienia.
Jak Wam się podoba Let’s Hunt Monsters? Myślicie, że długo pozostanie na swojej pozycji czy minie, jak moda w przypadku Pokemon Go?